כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"יעקוף את הפקקים"

הנת"צ המשודרג נפתח: התושבים יעזבו את הרכבים הפרטיים?

הנת"צ יעניק תנועה חופשית לתחבורה הציבורית בשדרות הרצל החוצה את העיר, ויחבר את רמלה לרשת נתיבי התחבורה הציבורית של גוש דן | בנוסף הוא יאפשר תחבורה ציבורית נוחה, אמינה ויעילה, עוקפת פקקים ומתקדמת ויעודד את התושבים להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי

הנת"צ המשודרג נפתח: התושבים יעזבו את  הרכבים הפרטיים?
הנת"ץ החדש צילום: לביא תצלומי אוויר

משרד התחבורה, עיריית רמלה וחברת נתיבי איילון מודיעים על פתיחתו של נתיב התחבורה הציבורית בשדרות הרצל בעיר. הנת"צ נפתח לתנועה היום כחלק מהרשת המטרופולינית "מהיר לעיר".

הנת"צ יעניק תנועה חופשית לתחבורה הציבורית בשדרות הרצל החוצה את העיר, ויחבר את רמלה לרשת נתיבי התחבורה הציבורית של גוש דן. כמו כן, הוא יאפשר לתושבי רמלה והסביבה תחבורה ציבורית נוחה, אמינה ויעילה, עוקפת פקקים ומתקדמת, ויעודד את התושבים להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.

הנת"צ החדש שנפתח/לביא תצלומי אוויר 

נתיב התחבורה הציבורית החדש יפעל בשדרות הרצל דרום לכיוון צפון (לכיוון שוק רמלה) בין צומת קלאוזנר לצומת שלמה המלך, וימשיך את נתיב התחבורה הציבורית בין צומת שלמה המלך לצומת הגדוד העברי, שנפתח לפני כשנה. הפרויקט כולל שדרוג של המרחב האורבני עבור משתמשי הדרך, סלילת שביל אופניים דו-כיווני מופרד ובטוח, תחנות מתקדמות וחידוש תוואי הרחוב.

נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב הרצל המשודרג יפעלו כחלק מהרשת המטרופולינית "מהיר לעיר", ויאפשרו לתושבי האזור להגיע בקלות ובמהירות לעבודה, ללימודים, למוקדי קניות ופנאי ולכל יעד אחר. שדרות הרצל המשודרגות ייהנו מהנגישות המוגברת למוקדי תעסוקה ומסחר ולשוק רמלה הפופולרי. 

לאורך התוואי הוצבו חמש תחנות אוטובוס מתקדמות וחדישות, המציעות עדכונים בזמן אמת, מסכי מגע, עמדות טעינת סלולר, סככת הצללה לימי החורף והקיץ ונגישות מלאה. בנוסף, שודרג המרחב האורבני כולל חידוש תשתיות, הרחבת המדרכות, החלפת הריצוף ואבני השפה והצבת ריהוט רחוב ותאורת רחוב.

הרשת המטרופולינית "מהיר לעיר" הוא פרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ, שנועד להציב סטנדרט חדש לתחבורה הציבורית ולייצר אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לרכב הפרטי עבור תושבי המרכז. במסגרת הפרויקט משודרג המרחב העירוני, מוצבות תחנות חדשות ומתקדמות ונסללים שבילי אופניים עירוניים.

 

תחבורה ציבורית רכבים פקקים עומסים נתיב תחבורה ציבורית נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד