כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בנסיון נואש לנצח

נשיא טורקיה הגיע להצביע - וחילק כסף מזומן לילדים

רג'פ טאיפ ארדואן מחלק מתנות בניסיון נואש לזכות בבחירות מחדש. הנשיא הטורקי נמצא בפיגור בסקרים בבחירות שמתקיימות היום. והבטיח גז טבעי חינם. הוא הגיע לקלפי כדי להצביע וחילק כסף מזומן לילדים

נשיא טורקיה הגיע להצביע - וחילק כסף מזומן לילדים
הנשיא ארדואן בעצרת בחירות צילום: לשכת נשיא טורקיה

בעוד טורקיה בוחרת היום נשיא הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן מחלק מתנות. היום הוא נצפה מחלק כסף מזומן לילדים בקלפי בו הגיע להצביע. בשבועות שלפני הבחירות הוא הכריז כי אזרחי טורקיה ייהנו מגז טבעי חינם, הוא גם העלה את שכרם של עובדי המגזר הציבורי ב-45% לאחר עלייה ראשונית בתחילת השנה.

בנוסף ספינת מלחמה ענקית עגנה באיסטנבול בסוף השבוע האחרון, והזמינה אזרחים לטייל על הסיפון וליהנות מהפאר של עתיד ההייטק החדש של טורקיה.

מספר המצביעים הטורקים שיגיעו היום לקלפיות עומד על 60,697,843 איש, יותר ממחציתם נשים, כך לפי ועדת הבחירות העליונה, שקבעה את מספרם על 30,710,790 נשים.

כמאל קילצ'דראולו, עובד מדינה לשעבר ורואה חשבון לשעבר, הוא יריבו המרכזי של רג'פ טאיפ ארדואן ומנהיג הואפוזיציה.

מנהיג האופוזיציה מחזיק ביתרון קטן בסקרים, מה שמצביע על כך שההצבעה עשויה להגיע לסיבוב שני בהמשך החודש. למרות שהפסיד מספר פעמים הוא הסיכוי החזק ביותר של האופוזיציה להדיח את ארדואן מזה דור, שהפופולריות שלו ירדה על רקע האינפלציה המשתוללת ומשבר יוקר המחיה המתגבר.

הוא גם הבטיח מדיניות כלכלית שונה, וחזרה לדמוקרטיה פרלמנטרית. הוא גם התחייב להחזיר את העצמאות השיפוטית, התרחקות משימוש במערכת המשפט כדי למנוע התנגדות.

 

בחירות טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כמאל קילצ'דראולו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד