כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מרפא את הכאב

"הכאב גדול מאוד": יתומי משפחת נאטאן קמים מהשבעה

משפחתו של הגאון רבי מרדכי נאטאן שנפטר בדמי ימיו, והותיר חמישה יתומים שאינם נשואים מדברת: "אין מילים כדי להביע את רחשי הלב, הכאב נורא" • "זה לא מספיק, אבל זה בהחלט מחמם את הלב ומרפא במקצת את הכאב"

"הכאב גדול מאוד": יתומי משפחת נאטאן קמים מהשבעה
הרב נאטאן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ימים אחדים אחרו שקמו מהשבעה על אביהם, הגאון רבי מרדכי נאטאן זצ"ל, מחשובי תלמידי החכמים בירושלים, אשר נפטר בדמי ימיו והותיר תשעה יתומים, מהם חמישה שאינם נשואים – בני המשפחה מדברים לראשונה.
"הכאב גדול מאוד", אומר אחד הבנים, "זה לא מצב שמישהו הכין אותנו להתמודד איתו. יתמות! זה כואב, אנחנו ממש אבלים, לא מצליחים להעלות חיוך על הפנים, הגעגוע לאבא אוכל אותנו, הוא היה כל החיים שלנו!".

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

לדבריו, המשפחה מתנחמת מעט בידיעה שהיא חלק ממשפחה גדולה – עם ישראל: "יש לנו חמישה אחים לא נשואים", הוא מסביר, "כמובן שבכזה מקרה הבנו מיד שחייבים להקים קרן לעזרה וסיוע, לבקש את עזרת הציבור, אבל זה לא היה לנו קל. במשך ימים ארוכים ניסינו לדחות את הקץ, אולי בכל זאת לא חייבים, זה אף פעם לא נעים לבקש עזרה, בטח לו באופן ציבורי, לפנות לכל הציבור ולהגיד שאנחנו זקוקים לתרומות... אבל אין מנוס, חמישה יתומים שצריכים לחיות, אמא אלמנה שבורה ורצוצה שצריכה לפרנס אותם וגם לחתן אותם בעז"ה כל אחד מהם בעיתו ובזמנו.

"התרומות הגיעו, זה לא מספיק כדי לחתן חמישה יתומים, בפירוש לא. רחוק מאוד מכך, אבל זאת התחלה, ובעיקר אנחנו מרגישים שהיא מחממת את הלב. זה בהחלט מחמם את הלב ומרפא במקצת את הכאב, כי אני מלאי הכרת הטוב ומרגישים שאנחנו חלק ממשפחה גדולה – משפחת 'עם ישראל'. זאת תחושת שייכות חזקה מאוד, ואנחנו יודעים שעם ישראל לא יפקיר את האחים היתומים שלנו, עם ישראל לא יוותר עליהם, אנחנו בטוחים שאנשים ימשיכו לעזור ולסייע".

הרב נאטאן זצ"ל נפטר ביום שני י' באייר, והותיר אחריו אלמנה שבורה ורצוצה, ומשפחה מדממת ומפורקת. תשעה ילדים זכה להביא לעולם, אבל רק ארבעה מהם התחתנו בחייו. חמישה ילדים עדיין לא נשואים, והצעירה מביניהם כבר בת 17.

עד לפני 11 שנה, היתה זו משפחה מיוחדת במינה, כל הרואה אותם התברך בלבו, ורצה להידמות אליהם. האב תלמיד חכם מובהק, יגיע בתורה יומם ולילה. האם, הרבנית רבקה נאטאן תחי', יועצת חינוכית מצליחה ומבוקשת, ילדים זרע ברך ה', מוכשרים, מוצלחים ונעימים.

אבל אז חלה הרב נאטאן והחל לעבור תהליך נורא ואיום של ייסורים קשים ומרים לו ולכל המשפחה.

11 שנים הוא התמודד עם המחלה. 11 שנים של תקוות ואכזבות, כאבי תופת בלילות, ושקידה עיקשת על התורה הקדושה בימים. מכל הכאבים והקשיים שחווה, החלק הכי קשה היה עבורו, כשנמנע ממנו לפתוח את הספרים שכה אהב, ולשקוע בהם תוך שהוא שוכח עולם ומלואו.

כעת הם זקוקים לעזרה, הם פונים לעם ישראל ומבקשים – אנא, עזרו לנו לגדל את האחים היתומים. עזרו לנו לחתן אותם. עזרו לנו לחבוש את כאבה של אימנו האלמנה, לרכך ולו במקצת את הכאב הנורא!".

לתרומה ליתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר תשעה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד