כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חושבים על הסביבה

למחזר מוצרי חשמל זה קל

רכשתם מקרר חדש והישן עדיין תופס לכם חלל יקר בבית? משליכים סוללות ישנות לפח בלי לקחת בחשבון את הסכנות הסביבתיות? • זה הזמן לגלות שאפשר גם אחרת, בכתבה שעושה טוב לכם ולסביבה

למחזר מוצרי חשמל זה קל
מחזור מוצרי חשמל צילום: יח"צ

רכשתם מוצר חשמלי חדש? אתם לא צריכים לפנות את הישן, יש מי שיפנה אותו עבורכם בחינם למחזור (למעט מקרים חריגים)  יש לכם בבית סוללות ישנות? מחזרו אותן בקלות בכל חנות או בית עסק שמוכר סוללות     הקרן לתובענות יצוגיות והמשרד להגנת הסביבה יוצאים בקמפיין הסברה נרחב שמזמין אתכם למחזר מכשירי חשמל וסוללות ולחשוב על הסביבה שלנו. 

מכירים את הרגע המרגש הזה שבו מגיע הביתה מכשיר חשמלי גדול וחדש? אתם מדמיינים את המדפים במקרר החדש סדורים בקופסאות יפות מלאות בכל טוב, או את מכונת הכביסה הבוהקת עובדת במרץ ומפיקה בגדים ריחניים, ואז אתם נזכרים במכשיר הישן, שעומד בפינת החדר ונועץ בכם עיניים מתגרות, כביכול אומר - 'נתקעתם איתי עכשיו לנצח', או לפחות עד שתגייסו כמה שכנים ואנשים טובים בדרך לגרור את המכשיר הישן החוצה אל הרחוב. 

בקמפיין ההסברה של הקרן לתובענות יצוגיות והמשרד להגנת הסביבה, תגלו  כי בעת אספקת מכשיר חשמלי חדש - זכותכם למסור למוביל את המכשיר הישן, ללא עלות, ובאחריות המשווק להעביר אותו למחזור. מעבר לכך שאתם "נפטרים" מהמכשיר החשמלי הישן ומפנים מקום בבית מבלי להזדקק לטובת חברים ושכנים, מכשירי החשמל הישנים מועברים למחזור ואתם זוכים לתרום לסביבה נקיה ובטוחה יותר. 

חשוב להזכיר, רגע לפני שאנחנו מזמינים מוצר חשמלי חדש, תבדקו אם יש בו צורך אמיתי. לא צריכים? לא קונים!

מכשירי חשמל עלולים להוות  מפגע סביבתי כשהם מוצבים בשטח הבית או החצר ללא שימוש. מעבר למקום שהם תופסים, הם מכילים חומרים מזהמים רבים שעשויים לדלוף ולהוות סכנה לבני הבית. 

ציוד ישן שאינו מועבר למחזור, פולט חומרים הנספגים באדמה, מחלחלים למי השתיה, נפלטים לאוויר  ומסכנים את הסביבה והבריאות. בנוסף, מחזור מוצרי החשמל מייצר חומרים שניתן להשתמש בהם בייצור מכשירים חדשים ובכך חוסך בכרייה נוספת של מתכות, ייצור פלסטיק ועוד.

כשאנחנו לוקחים אחריות וממחזרים מכשירי חשמל ישנים, אנחנו מרוויחים מקום בבית באמצעות פינוי פשוט וקל שחוסך לנו זמן ו"טובות" מחברים ועל הדרך- הופכים את העולם שלנו למקום טוב ובטוח יותר לחיות בו.

לא סיפרו לכם מראש על הזכאות לפינוי בלא תשלום? לא הסכימו לקחת מכם את המכשיר הישן?

פנו אל פניות הציבור במשרד להגנת הסביבה.

לא רק מכשירי חשמל אפשר למחזר, למעשה, גם סוללות - מקומן במחזור ולא בפח. סוללות לא תקינות שנשארות ונשכחות במגירה עלולות לדלוף או להתנפח ולהתפוצץ. למרות שאנו רגילים לעשות בהן שימוש נרחב בחיי היום יום, חשוב לדעת כי בעת סיום השימוש בהן, הן הופכות לסיכון בריאותי עבורנו, בגלל החומרים מהם הן עשויות - מתכות כבדות כגון ליתיום ועוד.

עכשיו זה בדיוק הזמן לקפוץ לחנות הסמוכה שמוכרת סוללות, למסור לה את הסוללות הישנות, ובכך, לפנות מהבית חומרים מסוכנים ולתרום למחזור ולהגנת הסביבה ללא  מאמץ מיוחד, כאשר בית העסק יקבל מכם את הסוללות ויעבירן למחזור, ללא תלות בקניית סוללות אחרות בחנות וללא תשלום.

בכל עניין ושאלה נוספת פנו למוקד פניות הציבור של המשרד להגנת הסביבה:

[email protected]

מיחזור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד