כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קרע בליכוד

נתניהו מתכנן להדיח את חיים ביבס מתפקידו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להדיח את יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מתפקיד יו"ר הוועדה המוניציפלית בליכוד על רקע המאבק על קרן הארנונה. המועמד המוביל להחליפו הוא שר התרבות והספורט, מיקי זוהר

נתניהו מתכנן להדיח את חיים ביבס מתפקידו
נתניהו וחיים ביבס צילום: Flash90

על רקע המאבק על קרן הארנונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן להדיח את חיים ביבס מתפקידו כיו"ר הוועדה המוניציפלית של הליכוד לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, כך מדווח יובל קרני ב"ידיעות אחרונות".

המועמד המוביל להחליפו הוא שר התרבות והספורט, מיקי זוהר. הוועדה המוניציפלית של הליכוד קובעת באילו מועמדים ברשויות המקומיות יתמוך הליכוד.

קרן הארנונה נועדה לתקן עיוות רב שנים, לפיו הארנונה למגורים נמוכה יחסית ובעצם הופכת את התושב לנטל כלכלי מבחינתו של ראש הרשות, שבסופו של דבר יתקשה להעדיף בנייה למגורים.

הארנונה העסקית לעומת זאת, הופכת את העסקים לרווחיים במיוחד ולכן ראש הרשות יעדיף כמה שיותר מ"ר לתעסוקה ומסחר. העיוות הזה מסביר במידה מסוימת שתי תופעות בעייתיות בכלכלה הישראלית, האחת היא קצב נמוך של בנייה למגורים. השנייה – התרחבות הפערים הכלכליים בין ערים.

מטעם הליכוד נמסר: "חיים ביבס כלל לא נבחר ליו"ר הועדה המוניציפאלית ולכן הדיווחים כאילו הוא הודח, הם אינם נכונים".

היום (ראשון) נמשכה בוועדת הכספים המהומה על קרן הארנונה. ראשי ערים הודיעו כי החוק אינו מקובל עליהם ומבחינתם אין הסכמות.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר: "החוק בעיקרון הוא חוק נכון, ביקשנו שיוקם צוות שיגיע להסכמות, אני לא הייתי מעורב לפרטי הפרטים, אבל אמרו לי שיגיעו להסכמות.

גפני הוסיף: "בגלל שאני רציתי שזה יגיע להסכמה, על אף שהרשויות לא רוצות שהחוק יקרה, אני מבין אותן, אבל העיקרון היה שהגיעו להסכמות. אם אנחנו רוצים שאכן ההסכמות יחולו וזה יהיה על המועצה, על מועצת הקרן אנחנו צריכים את ועדת הכנסת".

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס אמר בדיון: "החוק הזה שאנחנו בגללו נמצאים פה כמעט כל יום, נלחמים בשוחות, ואמרנו שהחוק לא מקובל על השלטון המקומי, אנחנו מתנגדים לו, התנגדנו מראשית, ואנחנו מתנגדים גם עכשיו, הלוואי ויחלוף מן העולם".

ביבס הוסיף: "היינו כאן לאורך כל הדיונים ובילינו שעות, ימים, לילות, עמדתנו הנחרצת נגד החוק. עמדתי שהיה נכון לייצר אחרת את הדיפרנציאליות, לא בחוק הזה. חלק עושים מניפולציה, הקרן מדברת על תמרוץ מגורים, וזה צריך להיעשות דרך תמרוץ של המינהל מהכספים שהם לוקחים".

ביבס פנה לחברי הכנסת ואמר: "אני מסתכל על חברי הכנסת של הקואליציה, מי ששלח אתכם זה הציבור שלכם, כדי לומר מה שאתם חושבים באופן אמיתי".

הוא הוסיף: "אתם גרים באשדוד, פתח תקווה, נתניה, ר"ג, והתפקיד שלכם לעצור ולומר חוק כזה דורסני לא מגיע בחוק הסדרים, אם הוא מגיע בחוק הסדרים, הוא רוצה לעשות משהו אחר. אמרתנו היא ברורה לחלוטין: מתנגדים לחוק הזה, וזה ההזדמנות שלכם תושבי הקואליציה, כי בסוף אתם גרים בערים האלה".

נתניהו ארנונה הליכוד חיים ביבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד