ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
אישור הכספים הקואליציוניים

לפיד מסית: "נתניהו מכר לחרדים ולסמוטריץ' את הכלכלה הישראלית"

ראש האופוזיציה לפיד תקף את אישור הכספים הקואליציוניים בישיבת הממשלה. "זו כניעה לסחטנות חסרת בושה". לפיד הוסיף: "הכסף הזה ישמש רק לדבר אחד: לצ'פר את החברים של סמוטריץ' וגולדקנופף" | הממשלה אישרה היום 13.6 מיליארד שקלים עבור כספים קואליציוניים

לפיד מסית: "נתניהו מכר לחרדים ולסמוטריץ' את הכלכלה הישראלית"
יאיר לפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום ראשון) את אישור הכספים הקואליציוניים בישיבת הממשלה ואמר: "13.5 מיליארד שקלים הממשלה הזו מחלקת לעצמה, בכספים קואליציוניים. כספים קואליציוניים תמיד היו, אבל לא שום דבר שמתקרב לזה. זה מושחת, זה חסר אחריות, זו כניעה לסחטנות חסרת בושה.

13.5 מיליארד שקל זה הכסף של הציבור היצרני בישראל. במקום להשקיע אותו בחינוך של הילדים שלנו, בהורדת יוקר המחיה הבלתי נסבל, במנועי צמיחה כלכליים, במיגון מעונות יום בעוטף עזה, הם משקיעים אותו בקניית קולות", אמר.

לדברי לפיד, "במקום לעודד הצלחה ואחריות כלכלית, הם החליטו לשדוד את הארנונה של הערים שמובילות את הכלכלה הישראלית, ולהעביר את הכסף למצביעים שלהם.

הכסף הזה ישמש רק לדבר אחד: לצ'פר את החברים של סמוטריץ' וגולדקנופף. רק אבי מעוז יקבל 285 מיליון שקל למימון הסתה".

לפיד הבהיר: "מדובר בהמשך המהפכה המשטרית באמצעים כלכליים. נתניהו מכר לחרדים ולסמוטריץ' את הכלכלה הישראלית ואת עתיד הילדים שלנו בשביל להישאר בשלטון".

כזכור, הממשלה אישרה היום 13.6 מיליארד שקלים לכספים קואליציוניים בשנתיים הקרובות במסגרת תקציב המדינה. הממונה על התקציבים באוצר יוגב גרדוס מתח ביקורת חריפה דווקא על הגדלת תקציב מוסדות החינוך החרדיים במסגרת הכספים הקואליציוניים.

בחוות דעת שגיבש לקראת ישיבת הממשלה היום, שבה יתבקשו השרים לאשר את מתכונת חלוקת הכספים, יצא גרדוס נגד ההחלטה. 

"הגדלת התמיכה במוסדות תורניים וחלוקת תלושי מזון במנגנון קצבתי תגדיל את התמריץ לאי השתתפות בתעסוקה ותביא לפגיעה מיידית בו", כתב גרדוס בחוות דעתו.

לדבריו, אם השתתפות הגברים החרדים בשוק העבודה תיוותר כפי שהיא כיום, בשיעור של כ-50%, יהיה צורך להעלות את המיסים הישירים ב-16% בשנת 2065, כדי שהמדינה תוכל לספק לציבור הישראלי שירותים ברמה דומה לזו שניתנת כיום.

יאיר לפיד ישיבת הממשלה יצחק גולדקנופף בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד