א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יו"ר איגוד בתי אבות: "הטיפול בקשישים בישראל בסכנה בעקבות מחסור חמור במטפלים סיעודיים"

בראיון נרחב שהעניקה יו"ר איגוד בתי אבות (א.ב.א)  גב' יולי גת היא מזהירה מפני מחסור חמור במטפלים בשל מצוקה בתחום ובעקבות אגרה שהטילה המדינה בשרירותיות על כל מטפל זר

יו"ר איגוד בתי אבות: "הטיפול בקשישים בישראל בסכנה בעקבות מחסור חמור במטפלים סיעודיים"
אנשים מבוגרים צילום: פיקסביי

"המצוקה החמורה בעובדים בבתי אבות ומוסדות סיעוד בישראל הולכת להחריף הרבה יותר, זו השורה התחתונה שעולה מדבריה של יו"ר איגוד בתי אבות בישראל גב' יולי גת.

גת, שהתראיינה ארוכות מסבירה על המצוקה הקשה. "מעטים הם האנשים שמוכנים לעבוד כמטפל באדם סיעודי. זו אמנם עבודה חשובה מאד, אבל זו עבודה לא קלה. כל אחד רוצה שהקשיש יקבל את הטיפול הטוב ביותר, אבל כיום המצב עלול להיות גרוע מאד. יש כיום מחסור של אלפי מטפלים, והדבר ללא ספק ישפיע על הטיפול שיקבלו הקשישים במדינה, וזה יכול להיות האבא או האמא של כולנו".

יו"ר איגוד בתי אבות (א.ב.א) מציינת כי "בקורונה המדינה הבינה שיש מחסור גדול וקיבלה החלטה להביא עובדים זרים לסיעוד המוסדי. עד אז אושרו מטפלים זרים רק לקשישים שבבית, ובקורונה המדינה קיבלה החלטה לאשר הבאת מטפלים זרים מנפאל לבתי האבות והמוסדות הסיעודיים, ואכן  לפני כשנה הגיעו ראשוני העובדים מנפאל ואז נשמנו קצת לרווחה, וכך יכולנו לתת טיפול טוב הרבה יותר לקשישים".

יולי גת מוסיפה ומחדדת כי "עכשיו המדינה החליטה להטיל על המוסדות אגרה של תשעת אלפים שקל בשנה עבור כל עובד. מדובר במאות אלפי ₪ למוסדות, זה סכום שהמוסדות הסיעודיים לא יכולים לעמוד בו".

היא מסבירה בראיון כי "מדובר ב-670 מסגרות, כאשר כ-70 אחוז מהמקרים בתחום, המדינה מממנת, אבל כעת עם האגרה החדשה שהטילה, וחוסר היכולת של המוסדות לשלם כאשר המדינה לא נותנת יותר כסף למסגרות, זה עלול למוטט את כל התחום ולהביא להחרפת הבעיה והטיפול שיינתן לקשישים יהפוך לבעייתי מאד".

יו"ר האיגוד מציינת לשבח את הציבור החרדי "בציבור החרדי כיבוד המבוגר נמצא בערכיו הבסיסיים וזהו ערך עליון אצלו. כבד את אביך ואמך, והדרת פני זקן ועוד, ולכן בציבור זה מבינים עוד יותר עד כמה חשוב שנוכל לתת את הטיפול המיטבי לקשישים"

עוד מוסיפה גב' גת ומשבחת את חברי הכנסת: "חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות נלחמים למען הקשישים ופועלים להסדיר את הדברים ברוח מצוות עשה, והלוואי וכולם ינהגו כמותם".

בתי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד