כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאחורי הקלעים

המעורבות של יועצו של הרב דרוקמן זצ"ל בבחירות לרבנות

על רקע הוויכוח סביב העברת החוק לביטול מגבלת הגיל, בימים אלו מוקמת ועדת רבנים של הציונות הדתית בראשות הרב אריאל שתמליץ על מועמד מוסכם - כאשר מתברר כי מי שפועל ומעורב מתחת לפני השטח הוא יועצו הקרוב של הרב דרוקמן זצ"ל | כל הפרטים

המעורבות של יועצו של הרב דרוקמן זצ"ל בבחירות לרבנות
הרבנים הלוי ושפירא צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הבחירות לרבנות הראשית: בציונות הדתית נערכים לבחירת רב ראשי מטעם המגזר במסגרת הסיכום הקואליציוני, ועל רקע הוויכוחים על המועמד המוסכם - נחשפת דמות מעניינת שמעורבת מאחורי הקלעים בבחירה.

בימים אלו מוקמת ועדת רבנים בראשות הרב יעקב אריאל, מבכירי הרבנים, אשר תנסה להגיע למועמד מוסכם שירוץ לתפקיד, ול'בחדרי חרדים' נודע כי האיש שפועל מאחורי הקלעים בוועדה הוא עוזרו האישי של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, יניב סופן.

גורמים המעורים מספרים כי יועצו של הרב דרוקמן זצ"ל מעורב בבחירת הרב הראשי, ובין היתר פועל בהרכבת הועדה. על הפרק נמצאים מספר רבנים, כשהמובילים שבהם הוא רב העיר פ"ת הרב מיכה הלוי וראש ישיבת מרכז הרב יעקב שפירא, אלא שבשביל שהאחרון יוכל להתמודד צריך לבטל בכנסת את מגבלת גיל ההתמודדות.

השר סמוטריץ' מתנגד לביטול מגבלת הגיל: צלום אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שמו של עוזרו של הרב דרוקמן זצ"ל בהקמת הועדה עולה בהקשר של ועדה אחרת שהוקמה בעבר - לפני כחצי שנה, כפי שנחשף ב'בחדרי', הרב חיים דרוקמן זצ"ל הקים ועדה שתכריע בין הרב אליעזר איגרא, דיין בבית הדין הרבני הגדול, והרב הלוי, והיא הכריעה לטובת האחרון.

ייתכן שלהחלטת הועדה ההיא, שהקים הרב דרוקמן זצ"ל, תהיה משמעות להמלצת ועדת הרבנים החדשה בראשות הרב אריאל. כך או כך, במגזר הדתי-לאומי יש מי שלא אומרים נואש ומנסים להפעיל לחץ על סמוטריץ' שיבטל את מגבלת הגיל כדי לאפשר לרב שפירא להתמודד.

סיכוייו של החוק שישנה או יבטל את מגבלת הגיל מצטמצמים מאוד, בין היתר בשל כך שיש רבים האומרים שמדובר בחוק פרסונלי. בנוסף לכך, להעברת החוק נותר זמן מועט - מה שמהווה גם קושי.

מיניב סופן לא נמסרה תגובה.

הרב מיכה הלוי הרב יעקב שפירא הרב דרוקמן בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד