כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יוכנס בחוק ההסדרים

החוק החדש של האוצר שמעורר זעם

משרד האוצר הכניס בחוק ההסדרים תיקון לחוק אשר שולל רטרואקטיבית מאז 2012 תוספת לפנסיות של עובדי המחקר הביטחוני בצה"ל זאת בצורה עוקפת לפסיקת בית המשפט שקבע כי עובדי המחקר הביטחוני של צה"ל זכאים לתוספת הזו

החוק החדש של האוצר שמעורר זעם
משרד האוצר צילום: פלאש 90

בשקט בשקט מתחת לראדר, משרד האוצר הכניס בחוק ההסדרים תיקון לחוק אשר שולל רטרואקטיבית מאז 2012 תוספת לפנסיות של עובדי המחקר הביטחוני בצה"ל זאת בצורה עוקפת לפסיקת בית המשפט שקבע כי עובדי המחקר הביטחוני של צה"ל זכאים לתוספת הזו רטרואקטיבי, כך מפרסם אמיר אטינגר.

מדובר בתוספת לפנסיות אשר מגיעה ל-170 מיליון ש"ח על כ-1500 גמלאים, סכום גדול שהאוצר לא רוצה לשלם בטענה כי מדובר בעדכון כפול לפנסיה שהם לא צריכים לקבל, וכן אין סיבה שיקבלו הטבה כפולה לפנסיה בשונה משאר גמלאי צה"ל.

היועצת המשפטית של הכנסת מתחה ביקורת קשה על כך שהאוצר מקדם תיקון רטרואקטיבי עוקף בית משפט במסגרת חוק ההסדרים ואמרה: "בחוק הסדרים לא עושים חוק שעוקף פסיקה. בית המשפט פסק בצורה מסוימת, אתם מערערים על זה, הוא לא הנחה אתכם לתקן, הוא אמר שאם יש לכם רצון שזה לא יהיה לפי הפסקה החוק לא מאפשר לכן אתם יכולים לתקן אבל לא בחוק הסדרים אלא בהליך רגיל".

עובדי המחקר הביטחוני הם גמלאי צה"ל אשר עסקו ברוב שירותם בפיתוח אמצעי לחימה רבים ביניהם גם פיתוח שקשור לכיפת ברזל. הדיון ואישור החוק נעשה בעיצומו של מבצע מגן וחץ בוועדת העבודה הורחבה.

החוק של האוצר נולד למעשה מתוך סכסוך ארוך בין עובדי המחקר הביטחוני של צה"ל לבין האוצר. נק' המחלוקת סובבת סביב הצמדה לפנסיה של אותם גמלאי צה"ל לעדכון השכר של אנשי המחקר האקדמי באוניברסיטאות זאת בנוסף להצמדה של הפנסיה שלהם למדד המחירים. כלומר שתי הצמדות לפנסיה.

ערן יוסף, סגן יועמ"ש משרד הביטחון אמר בדיון בכנסת: "משרד הביטחון הוא שיזם את המהלך הזה. יש פה לכל היותר טעות בניסוח החוק שגורמת לזה שקבוצה אחת של גמלאים מקבלת משהו שאף אחד אחר לא מקבל. צריך להעביר את זה כי אם לא נבצע את זה עכשיו בחוק ההסדרים אנשים יקבלו משהו שלא מגיע להם". גל עשאהל מהפרקליטות הצבאית הוסיף: "לא מדובר בהחלטה רטרואקטיבית כי לא מדובר בזכות קניינית של הגמלאים".

צה"ל משרד האוצר פנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד