י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אל תשליכני

נתון קשה: אחת מכל 3 תביעות סיעוד נדחית

אחת מכל שלוש תביעות סיעוד שמוגשת לחברות הביטוח נדחית על־ידן בתירוצים ונימוקים שונים ומשונים. כששומעים את הסיפור של משפחת כהן, מבינים שזה יכול לקרות לכל אחד בכל זמן. אז מה עושים כשחברת הביטוח דוחה את התביעה?

נתון קשה: אחת מכל 3 תביעות סיעוד נדחית
גיל זקנה צילום: freepik

בני משפחת כהן התכנסו לפגישת ערב בביתה של אם המשפחה. במרכז הישיבה עמדה חוות הדעת של הרופא המומחה שבדק את האם. הקביעה הייתה מייאשת ומעציבה. האמא שהייתה עמוד התווך של המשפחה, הפכה לשבר כלי בעקבות פגיעה רפואית שהלכה והסתבכה. במילים אחרות, האישה שעזרה והחזיקה את כל המשפחה על כתפיה, כעת נזקקת לעזרת המשפחה.

ילדיה של האם עמדו בפני שוקת שבורה. מטפלת סיעודית עולה הון. כמו כן, נדרש גם ציוד סיעודי ואפילו שיפוץ מינימאלי לדירת ההורים כדי לאפשר לאמא אפשרות קיום והתנהלות בכבוד בשל מגבולותיה הסיעודיות. לשמחת המשפחה, מבירור קצר התברר כי ברשותה של האם ביטוח סיעודי שנרכש על ידי ההורים בהיותם צעירים.

פנו אלינו על מנת לקבל את המגיע לכם>>>
או חייגו: 072-395-3451

הבנים פנו לחברת הביטוח רגועים כי הנה נמצאה העזרה לה הם זקוקים, אך מהר מאוד הבינו כי לא כך הוא המצב. הם מילאו אחר כל הוראות פקידת הביטוח, שלחו את כל המסמכים הנדרשים והמתינו בסבלנות למענה שלא איחר להגיע. "שלום רב, אינכם זכאים לסיוע עבור לקוח מספר 2697894" (מספר בדוי), במילים אחרות, חברת הביטוח דחתה את תביעתם במכתב לקוני ואף לא טרחה לנמק מדוע. מבדיקת האחים בקרב מכרים עלה נתון קשה המעיד על כך שכאחד מכל שלושה מבוטחים סיעודיים אינו מקבל את זכויותיו. חברות הביטוח דוחות בממוצע כל תביעה שלישית.

והנימוקים? רבים מספור ומגוונים לרוב.

עורך הדין רפאל אלמוג ממשרד אלמוג שפירא שצבר למעלה מעשרים שנות ותק ומתמחה בתביעות סיעוד, מסביר: "העובדה שחברת הביטוח דחתה את התביעה אינה סיבה להרים ידיים. אדרבה, אסור להרים ידיים ואסור לוותר על הזכויות. חברות הביטוח נוקטות בשיטות רבות ומגוונות כדי להימנע מתשלום תגמולי הסיעוד אבל בסופו של דבר, ברוב המקרים, לאחר שאנחנו נכנסים לתמונה ומגישים תביעה משפטית, הן נוטות להכיר בטעותן, לשלם (גם רטרואקטיבית) ולהימנע מהליך משפטי. למה הן עושות זאת? כלומר למה הן דוחות את התביעה בשלב הראשון? כי הן יכולות. יש להן את כל הזמן והכוח שאין בידיו של חולה סיעודי ובני משפחתו".

ומה הם סיכויי ההצלחה של מי שבוחר לתבוע בכוחות עצמו את חברת הביטוח? מסתבר שהסיכוי קיים אך לא גדול במיוחד. מבוטחים רבים נוטים לעשות טעויות שעשויות לעלות להם בדחיית תביעתם גם כשהיא מוצדקת. להמחשה: דני הפך לסיעודי בעקבות אירוע לבבי. היה לו ביטוח סיעודי והוא ביקש להפעילו. חברת הביטוח דחתה את בקשתו בשורה של נימוקים לא ברורים. במקום לפנות לייעוץ מקצועי בחר דני לכתוב לחברת הביטוח מכתב רגשני שהעניק לה עוד נימוקים - והפעם ברורים יותר - לדחיית פנייתו...

עו"ד אלמוג מסכם: "אנחנו מעניקים פגישת ייעוץ ללא התחייבות ולכן, כל מי שתביעת הביטוח שלו נדחתה יכול לפנות אלינו ונשמח לסייע בבחינת חוקיות הדחיה. גם כך מודל שכר הטרחה שלנו מבוסס על אחוזים. זאת אומרת, 'לא קיבלתם, לא שילמתם'. מה שחשוב הוא לא לעשות שום צעד בלי ייעוץ משפטי כי יש משמעות קריטית לכל פעולה מול חברת הביטוח".

ומה עם משפחת כהן? הבן הגדול ש' הסכים לשתף ואמר: "הגענו למשרד עורכי הדין של רפאל אלמוג ורן שפירא וגילינו אנשים מקצועיים, צנועים, זמינים ושירותיים. קיבלנו הרגשה שכל הצוות עסוק בהצלחתנו וברוך ה' לא עבר הרבה זמן רב ואמא החלה לקבל את הקצבה שמגיעה לה כולל מה שלא שולם לה מתחילת הדרך. אגב, יש לי שני טיפים לכל מי שנקלע למצב כזה אל תעשו את זה לבד בלי ייעוץ משפטי ואל תתעכבו עם זה כי תקופת ההתיישנות למקרה סיעודי היא קצרה".

מישהו במשפחתכם נקלע למצב סיעודי לא עלינו ולא עליכם? רוצים שיחת ייעוץ ללא כל התחייבות? השאירו פרטים>>>
או חייגו: 072-395-3451

תביעות ביטוח סיעודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!