כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מכת מוות

קניה: ששה אריות ניצודו כחלק ממאבק על שטח

שישה אריות נהרגו על ידי רועים בפארק לאומי בדרום קניה, במה שמהווה מכה למאמצי השימור ולתעשיית התיירות במדינה | בקניה יש כ-2,500 אריות, לפי מפקד חיות הבר הלאומי 

קניה: ששה אריות ניצודו כחלק ממאבק על שטח
חיות פרא ועופות במאסי מארה - קניה צילום: חיים שוחט, פלאש 90

שירות חיות הבר של קניה (KWS) אמר כי ששה אריות ניצודו על ידי רועים לאחר שהאריות טרפו 11 עזים וכלב בלילה הקודם, כך אמרו פקידי חיות בר בשבת, במה שנראה כתקרית האחרונה מבין רבות של היתקלויות בין אדם לחיות בר במדינה. "למרבה הצער זה לא אירוע בודד מכיוון שבשבוע האחרון נהרגו ארבעה אריות אחרים", אמר KWS בהצהרה. הציד, שהתרחש בסמוך לפארק הלאומי אמבוסלי בקניה, התרחשו יום לאחר שעל פי החשד, אריה המבוגר ביותר שחי בטבע, נלכד על ידי רועים כשנכנס לתוך כלוב בעלי חיים.

"סה"כ 10 אריות נהרגו מהערכת האקולוגית של אמבוסלי" מאז השבוע שעבר, אמר שירות חיות הבר של קניה (KWS) בהצהרה, והוסיף כי גורמים רשמיים פגשו חברים מהקהילה כדי לדון בנושא. "הדיונים התרכזו בבחינת דרכים למזער את הסיכון לסכסוך בין אדם לחיות בר, כולל פיתוח מערכות התרעה מוקדמות כדי להתריע בפני קהילות על נוכחות חיות בר בסביבתן", נכתב בהודעה.

תושבים רבים המתגוררים סביב שמורות טבע בקניה מתלוננים לעתים קרובות על כך שאריות וטורפים אחרים הורגים בעלי חיים וחיות בית, כאשר בני אדם וחיות הבר מתחרים על שטח ומשאבים. הפארק הלאומי אמבוסלי, המשתרע על פני 96,880 דונם הוא ביתם של כמה מהחיות הנדירות ביותר ביותר, כולל פילים, ברדלסים, תאואים וג'ירפות. "פקידי KWS שיתפו את הקהילה במאמץ למצוא פתרונות בר-קיימא שיטפלו בסכסוך תוך הגנה על חיי אדם וחיות בר", הוסיפה ההצהרה.

ביום שישי, אריה זכר בן 19, ניצוד למוות על ידי לוחמים לאחר שעזב את גבולות הפארק בחיפוש אחר מזון.  בשנת 2021 תואר האריה כ"לוחם אגדי" שהגן על הטריטוריה שלו במשך יותר מעשור.

ביולי 2021, אריה גרם לבהלה לאחר שסטה מבית הגידול שלו בפארק הלאומי בניירובי היישר לשכונה צפופה בשעות העומס של הבוקר. הפארק נמצא במרחק של 7 ק"מ בלבד (4 מייל) מבירת קניה, ותקריות של בריחת בעלי חיים ממישורי הג'ונגל ושיטוט לתוך המטרופולין הענקי של יותר מארבעה מיליון אנשים אינם נדירים. בדצמבר 2019, אריה טרף למוות אדם ממש מחוץ לפארק, ואילו במרץ 2016, אריה נוסף נורה למוות לאחר שתקף ופצע תושב סמוך. חודש בלבד לפני כן, בפברואר 2016, שני אריות בילו יום שלם בשיטוט בקיברה, שכונת עוני עירונית עמוסה בצפיפות, לפני שחזרו לפארק, וימים לאחר מכן נצפו עוד אריות בעיר.

בקניה יש כ-2,500 אריות, לפי מפקד חיות הבר הלאומי הראשון אי פעם במדינה שנערך בשנת 2021.

אריה ציד קניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד