כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סיוע של 3 מיליארד דולר

זלנסקי: לא נפציץ את רוסיה. רוצים שהמלחמה תסתיים השנה

נשיא אוקראינה הגיע הבוקר לגרמניה והתקבל על ידי נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר בביקורו הראשון בברלין מאז תחילת המלחמה בארצו. "הנשק שגרמניה מספקת לנו מציל חיים, ואנו אסירי תודה לגרמניה"

זלנסקי: לא נפציץ את רוסיה. רוצים שהמלחמה תסתיים השנה
זלנסקי בביקור בברלין צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית

נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר קיבל את עמיתו האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, בברלין היום (ראשון), בביקורו הראשון בברלין מאז תחילת המלחמה, במסגרת סיור במספר מדינות אירופה בעלות ברית. שמטרתו לגייס תמיכה בקייב.

נשיא אוקראינה אמר במסיבת עיתונאים לאחר הגעתו כי ארצו לא תמהר להפציץ את שטחה של רוסיה ואין לה כעת את היכולת לעשות זאת, אלא יתמקד בהדיפת המתקפה הרוסית תוך הקפדה על החוק הבינלאומי, ושימת דגש על הרצון שהמלחמה הזו תסתיים השנה עם הסכם.

זלנסקי שיבח את תמיכתה של גרמניה בארצו, ואמר: "הנשק שגרמניה מספקת לנו מציל חיים, ואנו אסירי תודה לגרמניה".

קנצלר גרמניה אולף שולץ, הדגיש את ההתמקדות של ארצו כעת בהדיפת המתקפה הרוסית על אוקראינה, והצביע על כך שהיא תמשיך לעשות זאת כל עוד יהיה צורך בכך.

עוד אמר שולץ: "הענקנו סיוע בשווי 17 מיליארד יורו מתחילת המלחמה, ולא נפסיק את תמיכתנו, ואישרנו חבילת סיוע חדשה בשווי 2.7 מיליארד יורו".

מטוסו של זלנסקי, השייך לחיל האוויר הגרמני, טס לבירה הגרמנית מרומא, שם פגש את האפיפיור פרנציסקוס וראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, בשבת.

ערב הגעתו עם אמצעי אבטחה קפדניים, הכריזה ממשלת גרמניה על חבילת סיוע צבאית חדשה לאוקראינה עם סיוע בשווי של יותר מ-2.7 מיליארד יורו (שלושה מיליארד דולר), כולל טנקים, ומערכות הגנה אוויריות ותחמושת.

לאחר הגעתו צייץ זלנסקי:  "אני כבר בברלין. נדון בנשק, הגנה אווירית, שיקום, הצטרפות לאיחוד האירופי, נאט"ו וביטחון", בהתייחסות לסדרי העדיפויות העיקריים של ביקורו.

 

גרמניה ברלין מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד