י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לאחר פיגוע הירי

נשיא תוניסיה זעם על האשמות: "אנחנו אנטישמיים?"

אחרי ההתקפה בבית הכנסת בג'רבה, נשיא תוניסיה יצא נגד מי שטוען שיש אנטישמיות בארצו. הוא אמר: "במקום הזה היו אוהלים של הצבא הנאצי. היהודים התחבאו והמקומיים הגנו עליהם מהצבא הנאצי ואחרי זה אומרים שאנחנו אנטישמיים?

נשיא תוניסיה זעם על האשמות: "אנחנו אנטישמיים?"
הנשק בזירת הירי צילום: באדיבות המצלם

ימים ספורים אחרי ההתקפה בבית הכנסת בג'רבה, נשיא תוניסיה, קייס סעיד, יוצא נגד מי שטוען שיש אנטישמיות בארצו. במהלך סיור שקיים אתמול בעיר אריאנה צפונית מערבית לבירה תוניס, הוא אמר: "במקום הזה היו אוהלים של הצבא הנאצי. היהודים התחבאו בדירה הזאת (של סבי) והמקומיים הגנו עליהם מהצבא הנאצי ואחרי זה אומרים שאנחנו אנטישמיים? האחים שלנו הפלסטינים נהרגים כל יום, זקנים, צעירים ונשים ובתים נהרסים ואף אחד לא מדבר על זה". כך דווח ב'כאן חדשות'.

בהמשך הוסיף: "יש מי שמסלפים את ההיסטוריה, מעוות את העובדות, קושרים קשר נגד המדינה ורוצים לפגוע בשלום הבית ואז טופלים עלינו האשמות באנטישמיות! באיזה עידן הם חיים?". כזכור, בימים האחרונים, כינס נשיא תוניסיה ישיבה של המועצה לביטחון לאומי בארצו ואמר בהתייחס להתקפה בג'רבה כי מבצעיה הם פושעים שבחרו את בית הכנסת להתקפתם כדי לזרוע פירוד, לפגוע במדינה ולהרוס את עונת התיירות שם. הוא גם שלח תנחומים למי שנהרג במהלך ההתקפה אותה כינה פעולה בוגדנית ופחדנית.

כזכור כפי שדיווחנו אביאל חדד בן 30 שהתגורר בג'רבה טוניס, ובן דודו, בן חדד בן 42 שהתגורר בצרפת, נרצחו בפיגוע טרור נוראי בטוניס בזמן החגיגות של ל"ג בעומר. השניים חגגו יחד ונרצחו יחד. 

איתן, צעיר מהקהילה היהודית המקומית כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אסון גדול לקהילה! שנים שנפטרו הם יהודים. יהודי ג'רבאי-ישראלי, ויהודי מצרפת (ג'רבאי). איזה אסון! עצוב מאוד! כל הלילה אמרנו אולי, אולי אולי! כאב עצום!!! עצום!!! לא יכולים לנשום. איזה כאב!!! בני דודים!!! אנשים יקרים!! יקרים".

טוניס ג'רבה פיגוע טרור אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד