כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברקע השביתות

סמוטריץ' במסיבת עיתונאים: "נגמרו הימים שנכנעים לאיומים"

שר האוצר התייחס לסערה סביב העברת חוק קרן הארנונה שהובילה להכרזה על שביתה כללית ואמר: "נגמרו הימים שבהם אנחנו נכנעים לבעלי אינטרס. אף שקל מהקרן לא נכנס לקופת האוצר, זה פייק". סמוטריץ' הוסיף: "לחבריי בקואליציה - אסור להיכנע לאיומים ואלימות"

סמוטריץ' במסיבת עיתונאים: "נגמרו הימים שנכנעים לאיומים"
השר סמוטריץ במסיבת עיתונאים צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ברקע ההכרזה של השלטון המקומי עם מספר רשויות על שביתה כללית החל ממחר (שני) עד שקרן הארנונה תוסר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים הערב מסיבת עיתונאים במהלכה אמר: "כשר אוצר אני פועל להורדת יוקר המחיה ונלחם בשבילכם מול גופים ואנשים גדולים וחזקים".

סמוטריץ' הבהיר: "שיהיה ברור אני חסיד גדול של ביזור סמכויות של לתת יותר ויותר סמכויות לניהול עצמי של רשויות מקומיות זה לא הסיפור שלנו היום".

לדבריו, "חוק קרן הארנונה הוא חוק של כולם זהו החוק להקמת הקרן להורדת יוקר הדיור. וזה אתגר של כולנו!. זה לא סוד שמאז שנכנסתי לתפקידי, משרד האוצר מגויס כולו למלחמה ביוקר המחיה. הורדנו מכסים על מאות מוצרים, נלחמנו בהתייקרות החלב והחשמל ועצרנו לחלוטין את התייקרות הדלק".

שר האוצר הוסיף: "החוק הזה הוא המשך ישיר ומשמעותי מאד למאבק ביוקר המחיה. היום, במצב הקיים, יש תמריץ לראש רשות לבנות עסקים ולא מגורים מה שיוצר היצע נמוך לצד ביקוש הולך וגדל. התוצאה: מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר!.

הקרן להורדת יוקר הדיור מבקשת דבר אחד פשוט – לתמרץ ראשי ערים לבנות יחידות דיור למגורים – יותר היצע – מחירי הדיור יורדים.
כל שאר הדברים שמספרים לכם הם שקר מוחלט".

לדבריו, "אני נלחם בשבילכם, בשביל כולנו, כדי שהילדים שלנו יוכלו לרכוש דירות, כדי שנוכל להוריד משמעותית את יוקר המחיה והדיור – ולצערי, חלק מראשי השלטון המקומי וראשי הערים נלחמים בכם, בנו, בכל מי שרוצה להוריד את יוקר הדיור.

נגמרו הימים שבהם אנחנו נכנעים לבעלי אינטרס – יש עשרה ראשי רשויות שהכריזו מלחמה כנגד הורדת יוקר הדיור. כל עוד יש להם שלווה בחלקת האלוקים הקטנה שלהם – אתם תשלמו – כולנו נשלם – לא עוד!

הם טוענים שהרשויות החזקות יממנו את החלשות – זה לא נכון. כל מי שיבנה יחידות דיור למגורים יקבל מענק שנתי מהקרן, כל מי שיבנה משרדים יפריש לקרן הארנונה סכום קטן, ביחס לרווח העצום שהוא עושה וימשיך לעשות מהארנונה העסקית.

הדבר דומה ל"משל העוגה" בכדי לאפות עוגה טובה, צריך אופה טוב אבל אי אפשר לעשות זאת ללא פרודוקטים טובים", אמר.

עוד אמר סמוטריץ': "יש לנו ראשי ערים שהם אופים מצוינים אך לצד זה במשך שנים מדינת ישראל השקיעה מיליארדים באיזורי הביקוש– בהקמת רשתות תחבורה: רכבות קלות, רשת כבישים, רכבות. ועוד תשקיע בקידום מטרו, שדה תעופה משלים ופריסה נוספת של רכבות. זו בשורה אדירה- אלו הפרודוקטים של העוגה וזה מצוין! – אלו הפרודוקטים של העוגה ששייכים לכולם. והיום בפעם הראשונה אנחנו דואגים שהם יחזרו לכלל הציבור.

הגיע הזמן להוריד את יוקר הדיור! הקרן להורדת יוקר הדיור נשארת בשלטון המקומי, אף שקל ממנה לא נכנס לקופת האוצר, זה פשוט פייק! החוק יעבור וההישג הזה ירשם על שמם של כל אזרחי ישראל!", הבהיר.

לסיום אמר סמוטריץ': ועוד מילה אחת, אני שומע איומים ואת ניסיון הסחיטה של בעלי הכוח והאינטרסים ושל ראשי ערים של הרשויות העשירות שמאיימים על חברי כנסת שימחקו אותם בפריימריס וינהלו נגדם קמפיין תקשורתי במיליונים כדי למחוק אותם ציבורית.

לא נכנע לאיומים וסחטנות ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל. לחבריי בקואליציה - אסור להיכנע לאיומים ואלימות. אנחנו בדרך למאבקים גדולים מול כוחות שוק אדירים שמרכזים בידיהם כח אדיר שאנחנו הולכים לקחת להם - לפרק את הריכוזיות והמונופולים בשוק המזון ולא רק.

כולנו נצטרך אומץ לעמוד מולם ולשרת רק את אזרחי ישראל במאבק ביוקר המחיה", אמר.

כזכור, מספר ראשי רשויות קיימו היום ישיבת חירום. זאת בשל ההצבעה הצפויה בוועדת הכספים על העברת "קרן הארנונה" כחלק מחוק ההסדרים.
בתום ישיבת החירום, הודיעו על שביתה כללית החל ממחר, "אלא אם תוסר הקמת הקרן מחוק ההסדרים".

בהודעתם הסבירו: "אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים".

עוד נכתב בהודעה הרשויות המקומיות: "החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף מוקדם יותר את יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס על חזרתו מההסכמים ועל האיומים בשביתה במאבק נגד הממשלה ואמר: "חבל חיים שאין לך אומץ לגלות מנהיגות ולהודות שביום חמישי בלילה הגענו איתך להסכמות על החוק ועל הנוסחאות שלו.

אתה יודע את האמת שזה חוק חשוב וטוב שיאזן בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים, יהפוך בניה למגורים למאוזנת כלכלית, יתמרץ בניה למגורים וממילא יגדיל את ההיצע ויוריד את מחירי הדיור, אמר.

שר האוצר הוסיף: "אתה גם יודע את האמת שהחוק הזה עושה צדק בין הרשויות במרכז שנמצאות במיקום אטרקטיבי ונהנות מתשתיות וממילא מהוות את המרכז העסקי של ישראל, לבין הרשויות הרחוקות בפריפריה. אתה גם יודע את האמת שהקמפיין שלכם כאילו האוצר "מלאים" את כספי הארנונה הוא שקר מוחלט, שהקרן נמצאת בשלטון המקומי ‏ושנקבע בחוק שאף שקל לא יישאר באוצר ואם יהיו יתרות הן יחזרו כל שנה לרשויות המשלמות.

אתה גם יודע שהקמפיין השקרי שלכם כאילו זה קשור ליו"ש או לחרדים הוא ציני ושקרי ואתם רוקדים על פילוג ושיסוע בין חלקי האוכלוסייה. אתה יודע שזה חוק שאנשי המקצוע באוצר דוחפים שנים (והם לא חשודים כידוע ברצון להעביר עוד כסף לחרדים או ליו"ש...) ושכל השנים הלובי של הרשויות החזקות ניצח ורמס את הרשויות החלשות בפריפריה.

אתה יודע הכול, ולכן הגעת איתנו להסכם ביום חמישי, אבל אתה נכנע לחברים שלך ברשויות החזקות ולכן אין לך אומץ להתייצב מאחורי ההסכמות שחתמת עליהן. אני לא מתכוון להיכנע!", הבהיר סמוטריץ'.

בכירים בקואליציה הגיבו להודעת ראשי הרשויות ותקפו: "לקרוא לצעד של השלטון המקומי ״שביתה כללית״ זה בלוף, זו שביתה של הרשויות העשירות במרכז הארץ. רוב הרשויות מרוויחות מחוק קרן הארנונה מיליונים נחוצים שיסייעו משמעותית לתושבים רבים ובעיקר לפריפריה, ויתנו מענה למשבר הדיור וזינוק המחירים".

בהודעה הובאו הרשויות שמרוויחות מהמהלך: אופקים, אור עקיבא, אשקלון, באר שבע, בת ים, דימונה, טירת הכרמל, לוד, מגדל העמק, מעלות, נהריה, נוף הגליל, נצרת, נתיבות, נתניה, עכו, עפולה, צפת, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית גת, קרית ים, קרית מוצקין, קרית מלאכי, קרית שמונה, רחובות, רמלה, שדרות, גן יבנה, דלית אל כרמל, חורפיש, חצור הגלילית, ירכא, מרר, מ.א אשכול, מ.א גולן, מ.א גלבוע, מ.א חוף אשקלון, מ.א לכיש, מ.א מעלה יוסף, מ.א שפיר.

בצלאל סמוטריץ חיים ביבס ראשי רשויות השלטון המקומי שביתה ארנונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד