כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הפגנת כוח נגד פוטין

1,500 חיילים בריטים ישתתפו בתרגיל גדול של נאט"ו באסטוניה

יותר מ-1,500 חיילים בריטיים יצטרפו לתרגיל השנתי הגדול של נאט"ו באסטוניה בהפגנת כוח נגד פוטין. שר ההגנה הבריטי בן וואלאס אמר: "בריטניה תמשיך לתמוך באוקראינה"

1,500 חיילים בריטים ישתתפו בתרגיל גדול של נאט"ו באסטוניה
חיילים בריטים: אילוסטרציה צילום: המארינס הבריטי

למעלה מ-1,500 חיילים בריטים ישתתפו בתרגיל גדול של נאט"ו באסטוניה בימים הקרובים, לצד אלפי חיילים ממדינות אחרות, כך מסר משרד ההגנה הבריטי. התרגיל נקרא "סופת האביב" (Spring Storm), זהו התרגיל הצבאי השנתי הגדול ביותר בהשתתפות מדינות נאט"ו בהובלת בריטניה. התרגיל הוא מפגן כוח מול רוסיה ששואפת לכבוש מדינות כמו אסטוניה ומולדובה.

כ-14,000 אנשי צבא אמורים לקחת חלק מ-11 מדינות נאט"ו, כאשר בריטניה מציינת את הפעם הראשונה שהיא עורכת תרגיל בסדר גודל כזה באסטוניה. בתרגיל יתאמנו חיילי חי"ר בתרחישים בשדה הקרב, כולל התקפות תעלות, משימות סיור וטקטיקות חי"ר קל.

שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, אמר: "מאות חיילי בריטניה מרחבי הכוחות המזוינים שלנו יתאמנו שוב עם אנשי צוות מ-11 מדינות נאט"ו, וידגימו את עוצמת הפעילות ההדדית שלנו עם מדינות השותפות ואת המחויבות המשולבת שלנו לברית נאט"ו. בעוד הצבא הרוסי ממשיך בפלישה הבלתי חוקית לאוקראינה המאיימת על היציבות באירופה, בריטניה ובעלות בריתנו ימשיכו לתמוך באוקראינה ולהגן על הערכים והחירות המשותפים שלנו".

סגן-אלוף סטיב ווילסון בכיר בצבא בריטניה, אמר כי "הסיכוי להתאמן על פני השטח שאולי נצטרך להגן עליו מוסיף לכוח של התרגיל, אנחנו נביא מגוון רחב של יכולות פגיעה מטנקים, נ"ט וארטילריה כולל צלפים, מרגמות, מהנדסים ובקרי אוויר, אנו מצפים להפגין את היכולות והנחישות של ברית נאט"ו בימים הקרובים".

מלחמת אוקראינה רוסיה אסטוניה נאט''ו ולדימיר פוטין בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד