ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"איראן מדינת טרור"

סנאטורית אמריקאית: "ביידן מרחיק את השותפים שלנו שעשו שלום עם ישראל"

סנאטורית אמריקאית מאשימה את הנשיא ביידן כי הוא "מרחיק את השותפים שלנו שעשו שלום עם ישראל ובעלות ברית אחרות של ארה"ב באזור". היא הבהירה כי "הסכמי אברהם זקוקים לחיזוק לנוכח כשלי מדיניות ארה"ב-מזרח התיכון"

הסכמי אברהם
הסכמי אברהם צילום: באדיבות המצלם

הסנאטורית ג'וני ארנסט, חברת המפלגה הרפובליקנית, המכהנת מאז 2015 כסנאטורית מטעם מדינת איווה, האשימה את מדיניות הנשיא ביידן במזרח התיכון על בחירה במאבקים עם בעלות ברית של ארה"ב ואי התבססות על "פריצת הדרך המדהימה" של ממשל טראמפ בהבטחת נורמליזציה בין ישראל למדינות מוסלמיות סוניות במפרץ וצפון אפריקה.

"כיו"ר משותף של הוועדה להסכמי אברהם בסנאט, אני מחויבת להמשך חיזוק והרחבת הסכמי אברהם, שיביאו שלום ושגשוג נוספים לאזור המאוים על ידי נותנת החסות הגדולה ביותר לטרור, איראן. הנשיא ביידן לא הצליח לבנות על פריצת הדרך המדהימה של הנשיא טראמפ", אמרה ארנסט ל'פוקס ניוז דיגיטל'.

עוד אמרה: "במקום זאת, ממשל ביידן מרחיק את שותפינו, כולל ערב הסעודית. שיתוף פעולה נוסף באזור ידרוש ממשל המחויב לעבוד עם חברינו כדי להתמודד עם ההשפעה המרושעת של איראן".

לאחר חתימת הסכמי אברהם, שנרמלו את היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, בחריין, מרוקו וסודאן ב-2020, גברה הציפייה בקרב פקידים אמריקאים ואנליסטים במזרח התיכון שסעודיה תלך בעקבותיהן.

אך מאחר וביידן נתן לערב הסעודית את כתף הקרה, הממלכה העבירה את משקלה לכיוון איראן על ידי חידוש היחסים הדיפלומטיים עם טהראן, כך טוענים מומחים במזרח התיכון.

 

הסכמי אברהם ארה''ב דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד