י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ומה הנושא החשוב לקדם

הסקר חושף: חרדים מעידים שחוו עוינות במרחב הציבורי

הנושא הבוער לחרדים מבין הנושאים שמקדמת הממשלה, זו הרפורמה המשפטית. הטיפול ביוקר המחיה במקום השני. רוב החרדים טוענים שמצבם הורע מאז תחילת המחאות נגד הרפורמה, 56% אף סבורים שחוו עוינות במרחב הציבורי

הסקר חושף: חרדים מעידים שחוו עוינות במרחב הציבורי
עימות בין חרדים לחילונים. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

החרדים סבורים שעל הממשלה להמשיך לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית. כך עולה מסקר שערך מכון הסקרים דיירקט פולס עבור המכון החרדי למחקרי מדיניות בקרב 420 מבני החברה החרדית. לפי הסקר כ-43% מהמצביעים בו סבורים שהרפורמה היא הנושא החשוב שאותו צריכה הממשלה לקדם, במקום השני בסדר העדיפויות עם 32% מהמצביעים נושא הטיפול ביוקר המחיה. במקום השלישי עם 13% - מתווה הגיוס ובמקום הרביעי מצוקת הדיור עם 5% בלבד.

79% השיבו כי חשובה להם במיוחד תחושת האחדות בין כלל המגזרים בישראל. באופן מפתיע או שלא רק 22% מהחרדים טוענים שהמחאה החלישה את תמיכתם בשותפות עם גוש הימין ופתוחים לחיבורים אחרים ולאו בהכרח לבנימין נתניהו, לעומת רוב גדול 53% שהשיבו כי המחאה חיזקה את תמיכתם בשותפות עם גוש הימין.

כמחצית ממשתפי הסקר - 49% סבורים כי המחאות נגד הרפורמה המשפטית, פגעו בניסיונות לשלב את המגזר החרדי בחברה הישראלית, לעומת 42% שסבורים כי המחאות לא שינו את המצב. 58% בציבור החרדי סבורים כי מאז הקמת הממשלה ותחילת המחאה נגד הרפורמה המשפטית הורע היחס כלפיהם במרחב הציבורי, 31% השיבו שלא הרגישו שינוי ו-11% השיבו שמצבם דווקא השתפר. 56% מהציבור החרדי אף טענו כי חוו עוינות כלפיהם במרחב הציבורי.

למרות כל זאת, לרוב מוחלט של החרדים, כ-74%, חשוב שהחברה החילונית תראה את הציבור החרדי בעין טובה. 36% רוצים להמשיך להתנהל כפי שהיה עד היום, ו-22% רוצים להגביר את ההתבדלות מהחברה החילונית.

42% מהציבור החרדי ענו כי הם בעד הגדלת המעורבות של חרדים בחברה הישראלית, 49% מהספרדים, 25% מהליטאים, 27% מהחסידים ו-57% מבעלי התשובה.

חרדים המגזר החרדי המכון החרדי למחקרי מדיניות מכון הסקרים דיירקט פולס סקר דעת קהל חרדים סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד