כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אלו התנאים

סופית: טייס אל על שעורר סערה ישוב לעבודה

קברניט אל על דורון גינצבורג בן ה-63 שעורר סערה בטיסה לניו יורק ביום השואה, ייענש בהשעיה ונזיפה, ויחזור לשירות באל על לאחר התנצלות

סופית: טייס אל על שעורר סערה ישוב לעבודה
מטוס אל על צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

חברת התעופה אל על החליטה שלא לפטר את הטייס דורון גינצבורג, לאחר שבמהלך טיסה ביום הזיכרון לשואה כרז לנוסעים "שואה יכולה לקרות בדיקטטורות, נאבקים על הדמוקרטיה", תוך שהוא מערב נושא פוליטי בעת טיסה אזרחית. למרות שלא יפוטר, גינצבורג בן ה-63, ייענש בהשעייה ונזיפה, ויחזור לשירות מלא באל על לאחר התנצלות.

כזכור, חברת אל על העבירה לקברניט דורון גינצבורג מכתב הזמנה לשימוע, לאחר ההודעה החריגה שאותה כרז לנוסעים במטוס שעה דרכו מנתב"ג לניו יורק. הקברניט אמור היה להחזיר את המטוס מניו יורק לישראל, אך בעקבות המקרה, בחברה בחנו אפשרות כי צוות אחר יחזיר את המטוס לתל אביב.

חנה אבריק, נוסעת 'אל על' שנכחה בטיסה, סיפרה למחרת בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "כששמעתי את הקברניט הייתי בשוק, ממש. חשבתי שיש מקומות בהם אין פוליטיקה, יום השואה זהו יום שנוגע לכולם. איך אפשר להשוות לשואה? בעברית הוא אמר את זה חריף יותר. באנגלית הוא עשה את זה מנומס יותר".

לדבריה, "הרגשתי שהוא מזלזל ביום השואה, ההתנצלות לא צריכה להיות אלי אלא לניצולי השואה, לאנשים דווקא שלא מכירים כל כך את יום השואה כמו החוצניקים שישבו במטוס וחושבים שאפשר לעשות השוואה כזו. אי אפשר להכניס פוליטיקה לימים כאלו".

לאחר פרסום ההקלטה, ב'אל על' הגיבו ומסרו: "החברה מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם, ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך. המקרה החריג הזה, שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה".

טייס חיל האוויר אל על טיסת אל על נזיפה השעיה דורון גינצבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד