כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תוספי תזונה חשובים למהלך ההיריון

במהלך ההיריון הגוף עובר שינויים רבים, המאפשרים לתינוק להמשיך ולהתפתח בצורה תקינה. כדי לאפשר להם ולתינוק לחוש בטוב לכל אורך זמן ההיריון, ניתן ואף כדאי להיעזר בסוגים שונים של תוספי תזונה. הכנו עבורכם מספר דוגמאות לתוספי תזונה אותם כדאי לקחת בזמן התקופה המרגשת הזו, בה נרקמים חיים חדשים

תוספי תזונה חשובים למהלך ההיריון
בחילות צילום: freepik

ויטמין B6 

אחד מהתסמינים המוכרים ביותר של תחילת ההיריון הוא בחילות העשויות להופיע בכל שעות היום. בחילות אלה מתרחשות בעקבות שינויים הורמונליים חדים הנגרמים בשל ההיריון. מדובר בהחלט בתופעה לא נעימה, עמה ניתן להתמודד גם באמצעות נטילת ויטמין B6. ויטמין זה אינו מיוצר בגוף, אלא הוא נצרך באופן בלעדי מהתזונה שלנו. ויטמין יכול בהחלט לסייע בשיכוך בחילות בזמן ההיריון, אך הוא גם מסייע ביצירה של החומר הגנטי של העובר. בנוסף, ויטמין זה גם משפר את פעילות מערכת החיסון ואת תהליך המטבוליזם בגוף. 

חומצה פולית 

רופאים רבים ממליצים על נטילת חומצה פולית עוד לפני הכניסה להיריון, אך גם במהלך השליש הראשון שלו. תוסף זה הוא חיוני להתפתחות תקינה של העובר ולמניעת מומים. גם תוסף זה הוא חלק מקבוצת הוויטמינים B ויש לו מספר יכולות מצוינות המועילות גם לגוף האם. ראשית, תוסף זה מאפשר שיפור של תהליך חילוף החומרים והוא גם חלק בלתי נפרד מתהליך בניית התאים בגוף. אמנם תוסף זה נמצא באופן טבעי גם במאכלים שונים כמו ירקות ירוקים ופירות הדר, אך ספיגה שלו דרך המזון אינה מספיקה כדי להבטיח כמות מספקת שלו בגוף למניעת מומים בעובר. 

ברזל 

עוד תוסף אותו מומלץ לקחת במהלך ההיריון, במיוחד מתחילת השליש השני ועד מספר שבועות לאחר הלידה, הוא ברזל. במהלך ההיריון ישנה גדילה של נפח הדם בגוף וכך גם הצורך בברזל עולה. למעשה, הברזל הוא חלק חשוב מאוד בהתפתחות הקוגניטיבית של העובר ובבניית מערכת העצבים שלו. ניתן לצרוך ברזל גם באמצעות צריכה של מזונות שונים, כאשר מזונות מהחי כמו בשר הם המקור הטוב ביותר. הברזל מועיל מאוד גם לגופה של האם כמובן, שכן חוסר של תוסף זה עשוי לגרום לתחושת עייפות, האצה בדופק הלב, כאבי ראש וקשיי נשימה. 

יוד 

ישנו הורמון המיוצר בגוף ושמו תירוקסין, אשר מיוצר באמצעות בלוטת התריס. כדי לאפשר את ייצור ההורמון הזה הגוף חייב מקור של המינרל יוד. גופו של העובר אינו מסוגל לייצר את ההורמון החשוב הזה במהלך המחצית הראשונה של ההיריון, לכן גוף האם הוא זה אשר אמון על אספקת הורמון זה. מחסור ביוד אשר מוביל לתפקוד נמוך של בלוטת התריס, יכול להוביל לפגיעות נוירולוגיות במוחו של התינוק, ואף להוביל להפלות. לכן צריכה של מינרל זה במהלך ההיריון ואף לפניו היא חיונית. יחד עם זאת יש לשים לב לכך שגם צריכה מופרזת של יוד אינה מיטיבה עם גופה של האם ועם גופו של העובר, על כן מומלץ להתייעץ עם רופא בנוגע למינון הנכון. 

אומגה 3 

ישנן שלוש חומצות שומן בלתי רוויות הנמצאות כולן תחת השם אומגה שלוש. חומצות אלה הן רכיב הכרחי להתפתחות תקינה של מוח התינוק. הגוף אינו מסוגל לייצר את החומצות הללו בעצמו, לכן הוא נצרך לגמרי ממקורות חיצוניים כמו דגים. במהלך ההיריון מומלץ מאוד לקחת תוסף של אומגה 3, כדי להבטיח שחומצות השומן הבלתי רוויות הללו יהיו זמינות גם עבור גופה של האם וגם עבור העובר. זאת משום שנשים רבות במהלך ההיריון נמנעות מצריכה של דגים.

הריון תוספי תזונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד