כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סערת חוק הארנונה

סמוטריץ' מעוניין בצו מניעה לראשי הערים, אך שר הפנים עסוק בדרכונים

שר האוצר סמוטריץ' זעם על שביתת השלטון המקומי והתכוון לפנות לבית הדין העבודה - אך אז הבין שהסמכות לכך היא של השר משה ארבל, שבכלל עסוק בהנפקת אלפי הדרכונים בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה

סמוטריץ' מעוניין בצו מניעה לראשי הערים, אך שר הפנים עסוק בדרכונים
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צילום: מתוך הסרטון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שתקף אתמול (יום ראשון) בחריפות את ראשי הרשויות שיצאו לשביתה בגין קרן הארנונה, רצה לפנות לבית הדין לעבודה כדי שזה יוציא צו מניעה לשביתה, כך מפרסמת סיוון חילאי ב"ויינט". אך

אך הבעיה שבה נתקל השר היא שהשלטון המקומי נמצא תחת משרד הפנים - ורק הוא יכול לפנות לבית הדין בבקשה שיעצור את השביתה. אבל, שר הפנים משה ארבל עסוק מאתמול בבוקר בתורים הארוכים לחידוש הדרכונים, ולא מעורב כלל בשביתת ראשי הרשויות, או במאבקים על קרן הארנונה שהיא יוזמה של משרד האוצר.

בשלב זה נראה שאין בכוונת ארבל לפנות לבית הדין לעבודה כדי לעצור את שביתת ראשי הרשויות. יחד עם זאת, בשעה זו מתכנסים ראשי הערים כדי להכריע על המשך צעדיהם, כשאתמול הבהירו שהשביתה תימשך עד שקרן הארנונה תוסר מחוק ההסדרים.

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס אמנם הגיע לפשרה עם האוצר ביום חמישי האחרון, אך זו לא התקבלה על-ידי ראשי הערים. בשלטון המקומי טענו בהמשך כי נאלצו להגיע לפשרה הזו "כדי למזער נזקים", מאחר שהבינו כי הממשלה ממילא תקדם את התוכנית.

חיים ביבס בצלאל סמוטריץ משה ארבל דרכונים ארנונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד