כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לונדון קונקורס"

הענתיקות המהירות בעולם יוצגו בלונדון

זה שמכונית היא ישנה לא אומר שהיא לא מהירה. אלה הענתיקות שכוחן עדיין במותניהן

הענתיקות המהירות בעולם יוצגו בלונדון
מכונית פורשה 911 אר אס עתיקה צילום: לונדון קונקורס

תערוכת הרכב "לונדון קונקורס" שמורה בדרך כלל למכוניות עתיקות יוקרתיות שבעליהן שומרים אותן בצמר גפן וחוששים שמא יתלכלכו וערכן יפגע, אבל השנה ב-6 ליוני יפתח בתערוכת הרכב היוקרתית אגף חדש אשר מיועד למכוניות שמסוגלות בקלות לגרד 200 קילומטרים לשעה למרות גילן הקשיש.

כך, בתערוכת ה"לונדון קונקורס" הקרובה תוצג לראשונה קטגוריה חדשה של מכוניות שנתרמו על ידי בעליהן שהמשותף לכולן הוא היסטוריית מרוצים מפוארת במרוצי כביש. מרוצי כביש, בניגוד למרוצי מסלול, הם מרוצים שהם יותר עממיים ברוחם, מרוצים שמתקיימים דווקא על כבישים ציבוריים אשר נסגרים מעת לעת לטובת המופעים האלה. המכוניות שמיועדות למרוצי כביש הן מכוניות יותר עממיות ברוחן, אם כי כאלה שכמובן עברו לא מעט עבודות מיוחדות כדי שיתאימו לתחרויות.


מכונית מרוץ מטרו סיקס אר פור • קרדיט צילום: לונדון קונקורס

רשימת המכוניות שיוצגו בתערוכה מפוארת במיוחד וכוללת כמה מכוניות שיש להן מעמד אגדי. לדוגמה, בתערוכה תוצג מכונית פורשה 911 מסוג "אר אס טורינג" מודל 1973, גרסת המרוצים של הפורשה 911 של אותן שנים אשר מצוידת במנוע בנפח 2.7 ליטרים המפיק 210 כוחות סוס. לצד הפורשה הקלאסית תוצג ה"נכדה" שלה, מכונית מרוץ נוספת של פורשה שנמכרה לציבור הרחב בידיעה ברורה שלא מעט בעלים של מכוניות כאלה ימהרו איתן למסלול המרוצים. מדובר בפורשה 959 מודל 1992 אשר מצוידת במנוע שמפיק 444 כוחות סוס. ה-959 מצוידת במערכת הנעה כפולה וגם במערכת מיתלים אשר מאפשרת לנהג להגביה ולהנמיך את גוף הרכב כדי לעבור בקלות מכשולים או כדי להשיג יציבות. פורשה יצרה רק 340 מכוניות מדגם זה, מה שהופך את ה 959 לאחד הדגמים הנדירים של היצרן.

לצד הפורשה תוצג גם מכונית קטנה עם עבר מפואר: מטרו 6r4. למי שזוכר, פעם גם בישראל מכרו מכוניות אוסטין מטרו, אבל בין המטרו 6r4 ובין המטרו הצנועה שנמכרה בישראל אין הרבה במשותף: המטרו 6r4 היא מכונית שהמנוע שלה אינו ממוקם בכלל בחזיתה, אלא במרכזה. ובנוסף לכך, המנוע של המטרו החייתית הוא מנוע בנפח של שלושה ליטרים אשר מפיק 250 כוחות סוס ישר למרוצים.

מכונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד