כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אחר ששבעה מרורים

אחרי שבע שנים: שברולט תפסיק לייצר את המכונית החשמלית המהפכנית

המכונית החשמלית של שברולט הוצגה בשנת 2016 אבל מאז שבעה מרורים. במה שברולט תחליף אותה השנה?

אחרי שבע שנים: שברולט תפסיק לייצר את המכונית החשמלית המהפכנית
שברולט בולט החשמלית. צילום: שברולט

בישראל אתם אולי לא מכירים אותה, אבל באמריקה היא מוכרת היטב ועכשיו היא יוצאת לגימלאות: שברולט בולט, המכונית החשמלית הראשונה של שברולט ביצור סדרתי לא תיוצר עוד החל מסוף השנה, כך הודיעה הנהלת חברת ג'נרל מוטורס אשר שולטת בשברולט.

הבולט החשמלת הוצגה על ידי חברת ג'נרל מוטורס בשנת 2016 והמכירה שלה בקליפורניה ארצות הברית החלה באותה השנה. בשנת 2017 הבולט שווקה גם ביתר ארצות הברית ועשרות אלפי יחידות ממנה נמכרו בכל שנה. הבולט עצמה תוכננה על ידי חטיבתה הדרום קוריאנית של ג'נרל מוטורס בשיתוף עם ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית LG אשר היתה אחראית על אספקת הסוללות והמחיר ההתחלתי דאז היה 30 אלף דולר ארצות הברית. למרות שהבולט אינה מגיעה לישראל עם היבואנית הרישמית UMI, כמה יחידות כן מצאו דרכן לישראל ביבוא אישי.

אלא שמאז הצגתה של הבולט החשמלית התרחשו כמה אירעים אשר שינו את מזלה: בשנת 2020 הודיעה ג'נרל מוטורס כי התגלה שמכוניות אלה אשר יוצרו בין השנים 2017 ו – 2019 עלולות לעלות באשר כאשר הן נמצאות בהטענה. מכיוון שבארצות הברית ההטענה מבוצעת לעיתים בתוך שטחו של הגראז' בבית אז השריפה של המכונית היתה עלולה לגרום גם לשריפה של הבית. מאוחר יותר הודיעה ג'נרל מוטורס שהחשש לשריפה אינו טמון רק במכוניות החשמליות מסוג בולט אשר יוצרו בשנים 2017 עד 2019 אלא בכול המכוניות מדגם זה. לאחר הודעה זאת החליטה ג'נרל מוטורס לעצור את הייצור ולהחזירו רק אחרי כמה חודשים שנדרשו לתיקון הבעיות. ואז בשנה שעברה נאלצה ג'נרל מוטורס שוב להודיע כי קיימת סכנת שריפה בשטיחי הרכב כתוצאה מבעיה במנגנון אשר קשור בחגורות הבטיחות.

אחרי כול התלאות האלה, יתכן שאין פלא שג'נרל מוטורס מחליטה שהמפעל שבו השברולט החשמלית יוצרה יעבור הסבה ויעבור ליצור של טנדרים חשמליים של ג'נרל מוטורס בעוד כשנה.

שברולט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד