כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"שוד לאור היום"

באופוזיציה תוקפים בחריפות את קידום קרן הארנונה

בשיבות הסיעה של האופוזיציה תקפו בחריפות את קידום קרן הארנונה. גנץ: "ממשלת ישראל החליטה על העלאת מסים על בסיס גיאוגרפי וסקטוריאלי". לפיד: "'קרן הארנונה' היא לא קרן, היא שוד לאור היום"

באופוזיציה תוקפים בחריפות את קידום קרן הארנונה
פגישת גנץ ולפיד צילום: ללא

באופוזיציה בחרו היום (שני) לתקוף בחריפות את הקואליציה שמקדמת את חוק קרן הארנונה ואת תקציב המדינה. 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "הממשלה הזו החליטה לגנוב את כספי הארנונה שלנו. לגנוב זה מילה קשה, אבל אין לי מילה אחרת. הממשלה באה לרשויות שכל חטאן שהן מנוהלות כמו שצריך, והתושבים שלהן עובדים ומשלמים מיסים, ומחרימה את הכסף שלהן".

לפיד הוסיף: "'קרן הארנונה' היא לא קרן, היא שוד לאור היום. התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל של ממשלה חסרת אחריות שסוחטת ראש ממשלה חלש. השביתה של השלטון המקומי מוצדקת מאין כמותה ואנחנו תומכים בה".

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה: "לצערי אנחנו בדרך לתקציב הראשון שבמקום להיקרא תקציב מדינה ראוי שיקרא תקציב קואליציה. תקציב שנועד להיות תעודת ביטוח לקואליציה ולנתניהו, במקום להבטיח את חיזוקה של כלכלת ישראל והחברה הישראלית על כלל צרכיה".

גנץ הוסיף: "אם לסכם אותו בשלוש מילים – תמיכה במקום צמיחה. בנושא קרן הארנונה – ממשלת ישראל דה פקטו החליטה על העלאת מיסים על בסיס גיאוגרפי וסקטוריאלי. לכל עירייה שיילקחו ממנו תקציבים, תהיה ברירה בין לגבות עוד ארנונה או כסף על שירותים שונים, ובין לצמצם שירותים כך שלתושביה יגדלו ההוצאות".

לדברי גנץ: "מדובר באי צדק משווע שעליו ישלמו גם תושבי דרום תל אביב ושכונת שביב, גם תושבי המועצות שבעוטף עזה ובגבול הצפון. נתניהו שיקר שיש "מס עבאס", והיום הוא מביא לנו את "תוכנית החלוקה". תקציב שכל כולו חלוקה למי שיש להם ייצוג בקואליציה ומי שאין להם".

גנץ הוסיף ותקף: "הממשלה הזו מפלגת אותנו ומתפקדת כממשלת חצי העם. חצי עם ישרת – וחצי עם לא ישרת. חצי עם יקבל תלושים וקצבאות וחצי עם יצא לעבודה.

מי שיש לו כספים קואליציוניים ייהנה משירותים טובים, ולתושבי הצפון עוצרים את מיגון הצפון מול כל האיומים הביטחוניים. אין בתקציב רפורמות, אין בתקציב מנועי צמיחה או בשורה ביוקר המחיה. יש בו פגיעה בתעסוקה ובלימודים, התעלמות מהסטודנטים שנמצאים פה איתנו, ממעמד הביניים, מהורים צעירים ומשפחות קשות יום. זה לא תקציב – זו בכייה לדורות", אמר.

בני גנץ יאיר לפיד ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד