כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
תחזיות קודרות

עוד בטרם פסק הירי, החלה הסתה פרועה נגד החרדים // יחיאל גלאי

עוד בטרם שוגרה הרקטה האחרונה מהרצועה, התקשורת הישראלית פצחה במסע הסתה חסר תקדים נגד החרדים. אנשי המקצוע קבעו כיצד תראה המדינה בגללם בעוד כשלושים שנה, והתעלמו מהשינויים הדרמטיים שמעבר לפינה | ואם החרדים ישתלבו באופן מלא, ההסתה תדעך?

עוד בטרם פסק הירי, החלה הסתה פרועה נגד החרדים // יחיאל גלאי
חרדים בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעה שהדיו בנייר עליו נחתם הסכם הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי עדיין לא יבש וארגונים "סוררים" עוד שיגרו רקטות מהרצועה לעבר ישראל, במסגרת מה שמכנים במערכת הביטחון "מרחק בלימה", כלי התקשורת כבר פצחו במסע הסתה פרוע וחסר תקדים נגד החרדים, בעקבות הכספים הקואליציוניים שאושרו להם בממשלה לקראת ההצבעה על תקציב המדינה.

מתכון להרס מוחלט של הכלכלה הישראלית סיפרו הכותרות בשלל כלי התקשורת, והאשימו את הממשלה כי בכך שהיא מעלה את תקציב תלמודי התורה שאינם במסגרת הליב"ה ומוסיפה עוד כמה מאות שקלים בחודש לבחורי ישיבה ואברכים, היא גוזרת עתיד דיסטופי על מדינת ישראל; המשק יאבד טריליוני שקלים ב-30 השנים הקרובות הזהירו; החרדים יפסיקו להשתלב בשוק העבודה ויחזרו לכוללים, פסקו.

אינני רוצה לעסוק בתקציבים שהובטחו בממשלה הקודמת למגזר הערבי, לדעתי אין זה הוגן וזה גם אינטרס שלנו שהציבור הערבי, שנמצא כאן כדי להישאר, ירגיש חלק וישתלב כמה שיותר. אך ניתן לדמיין מה היה קורה לו לפני כמה חודשים החרדים היו עושים מעשה ובמקום ללכת עם גוש הימין ונתניהו היו סוגרים על ממשלה עם המרכז-שמאל. הרי ברור שאז לא הייתה נשמעת ההסתה הנוראה הזאת נגדם.

מה שמציק לי יותר אלו התחזיות הקודרות שצופות את קריסתה של הכלכלה הישראלית בעוד עשרות שנים בגלל שהחרדים לא ילמדו אנגלית ומתמטיקה, בו בזמן שמדי שבוע מתפרסמים עשרות מאמרים בשלל כלי התקשורת והמגזינים שמספרים כי בעתיד הקרוב שוק התעסוקה הולך להשתנות באופן דרמטי בעקבות עלייתה של ה-AI מה שמכונה "הבינה המלאכותית".

לדעת המומחים, הבינה המלאכותית למעשה תייתר את היתרון שיש לידע האנושי ותחליף את בני האדם במקומות העבודה שנחשבים מבוקשים בימנו. אם כן, כיצד ניתן לחזות מה יהיה מצבה הכלכלי של מדינת ישראל בעוד כשלושים שנה, בגלל כמה מיליארדים שהועברו לחרדים – רובם כדי לתקן עוולות מתמשכות לאורך שנים במוסדות החינוך? וכיצד ניתן לקבוע כי הידע שיידרש בשוק העבודה שיגיע בגל הבא, אחרי השינוי החברתי, יהיה דומה למיומנויות שנדרשות בשוק התעסוקה הנוכחי?

אך הכול כשר בקרב המאסף נגד הימין, השמרנים, החרדים. הרי גם אם היה מגיע נתון שמספר על 80% תעסוקה בקרב הגברים החרדים, בשמאל הישראלי היו שולפים טענות חדשות נגדם: על ענייני הפרדה ומגדר, דרישות לכשרות במקומות עבודה, או הפסקות למניין מנחה שפוגעות בחברות העסקיות. איך אנחנו יודעים את זה? פשוט. תתבוננו בחברה הדתית לאומית שהשתלבה כמעט באופן מלא בחברה הישראלית; אנשיה עובדים, לומדים ומשרתים בצבא, אך היא עדיין סובלת משנאה רבה מצד השמאל הישראלי. אנשי הציונות הדתית פחות מקודמים בצה"ל רק משום העניין האידיאולוגי וטענות נשמעות על אמונתם בארץ ישראל השלמה שגוזרת מלחמה תמידית על המדינה.

אם כן הדבר ברור. בשמאל הישראלי לא יוותרו לעולם. מבחינתם השתלבות אמיתית היא ויתור מלא של כל הסממנים הדתיים וקבלה מלאה של דתם הנאורה. אחרת? ההסתה תמשך במלוא עוזה.

כספים קואליציוניים הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד