י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האנטישמיות באירופה

נאומי היטלר נשמעו בכריזה של רכבת אוסטרית

משטרת אוסטריה האשימה שני אנטישמים לאחר שהשמיעו את נאומי היטלר ברכבת אוסטרית. החשודים גם אחראים לשני תקריות נוספות ברכבות בשבוע שעבר. הפצת תעמולה נאצית היא עבירה פלילית באוסטריה

נאומי היטלר נשמעו בכריזה של רכבת אוסטרית
תחנת רכבת, אילוסטרציה צילום: Pexels

שני אנשים הואשמו באוסטריה בגין השמעת נאומים של היטלר באמצעות מערכת הרמקולים של רכבת הנוסעת מברגנץ לווינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האוסטרית APA. שני החשודים, ששמם לא פורסם, השמיעו על פי החשד גם את הסיסמה "הייל היטלר" דרך מערכת הכריזה של הרכבת מספר פעמים ביום ראשון. הרשויות איתרו אותם על ידי בדיקה של מצלמות הרכבת. הפצת תעמולה נאצית היא עבירה פלילית באוסטריה.

השניים חשודים גם בשתי תקריות נוספות בשבוע שעבר ברכבות שנסעו מסנט פולטן לווינה, בהן הושמעו הקלטות במערכת הכריזה של הרכבת. לא ברור אם להקלטות הללו הייתה גם קונוטציה נאצית. על פי החשד, השניים פתחו את תאי הכריזה של הרכבת עם מפתח של עובדי הרכבת, ולאחר מכן השמיעו את ההקלטות, כך דיווחה APA.

נוסעים דיווחו לרשויות כי במקום ההודעות הרגילות, ניתן היה לשמוע גם קהל צועק "הייל היטלר" ו"זיג הייל" מעל מערכת הרמקולים של הרכבת. נוסע אחד בקו ברגנץ-וינה אמר ל-BBC שכולם ברכבת היו "בהלם לחלוטין".

דייוויד סטוגמולר, חבר פרלמנט של מפלגת הירוקים, אמר כי הנאום של מנהיג גרמניה הנאצית הושמע בכריזה זמן קצר לפני שהרכבת הגיעה לווינה. "שמענו שני קטעים", אמר. "קודם כל היו 30 שניות של נאום היטלר, ואז שמעתי את 'זיג הייל'". מר סטוגמולר אמר כי צוות הרכבת לא הצליח לעצור את ההקלטה ולא הצליח לפרסם הודעות משלהם. "חבר צוות אחד היה ממש נסער", הוסיף.

מר סטוגמולר אמר שקיבל מייל מאדם שהיה על הרכבת עם גברת זקנה ניצולת מחנה ריכוז. "היא בכתה".

היטלר נולד באוסטריה והיגר לגרמניה ב-1913 בצעירותו.

היטלר רכבת אוסטריה וינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד