כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"לחצתי על נתניהו"

תלמידות חרדיות אספו כסף ממכירת גלידה לאוקראינה: "בכיתי מהתרגשות"

ישראל שינתה את תפיסתה לגבי המלחמה באוקראינה לאחר שאיראן סיפקה לרוסיה מל"טים, כך אמר הרב הראשי של אוקראינה לתקשורת היהודית הבריטית. יותר מ-15,000 יהודים אוקראינים עלו לישראל מאז תחילת המלחמה

תלמידות חרדיות אספו כסף ממכירת גלידה לאוקראינה: "בכיתי מהתרגשות"
כוחות החילוץ פועלים באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

הרב משה אסמן רבה של אוקראינה חשף כי נפגש עם נתניהו מספר פעמים לפני שנבחר מחדש לראשות הממשלה בשנה שעברה, והפציר בו שישראל צריכה לעשות יותר מול רוסיה. כך דיווח העיתון Jewish News. הרב אסמן נפגש גם עם גורמים מהממשלה הקודמת בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, ואמר להם שהוא מבין שישראל נמצאת ב"מצב מיוחד" בכל הנוגע למלחמה.

"רוסיה נמצאת על גבולה הצפוני, אבל אמרתי להם שאנחנו צריכים יותר מישראל", אמר הרב אסמן. "נפגשתי גם עם ניר ברקת שהיה אז באופוזיציה, והוא אמר לי שישראל צריכה לעמוד לצד המערב (לגבי אוקראינה) וכי כעם יהודי הם לא יכולים לא לעשות כלום כשאזרחים נהרגים".

מוקדם יותר השנה חשפה ארה"ב תמונות של מל"טים איראניים שנפלו באוקראינה, "זה כל כך פשוט. תראה מי החברים שלהם (של רוסיה). הם שיתפו פעולה עם איראן, השואפת להשמיד את ישראל. החברים האחרים שלהם הם סוריה, בלארוס, צפון קוריאה וכמה מדינות אפריקאיות", אמר.

הרב אסמן סבור כי מעורבותה של איראן במלחמה באוקראינה שינתה את היחס של ישראל. "בגלל זה הם מבינים עכשיו. שר החוץ שלנו אמר לי לאחר שנפגש עם שר החוץ הישראלי אלי כהן שישראל שינתה את ההתנהלות. לא ביקשתי את הפרטים כי אני לא רוצה להסתבך", אמר.

הרב אמר כי "בריטניה היא החברה הכי טובה שלנו. באתי להודות לאנשים, זה מאוד חשוב. כדי להסביר מה הם עשו עבורנו. העזרה ההומניטרית והרוחנית והנשק שהם מספקים". ביום שישי האחרון נשא הרב אסמן נאום בפני 500 תלמידות בבית הספר לבנות של בית יעקב.

"הבנות נתנו לי צ'ק בסך 700 ליש"ט (1000 דולרים) לשלוח לאוקראינה. הם הרוויחו את הכסף על ידי מכירת גלידה ברחוב. זה גרם לי לבכות", אמר.

יותר מ-15,000 יהודים אוקראינים עלו לישראל מאז תחילת המלחמה. בין אלה אשתו וילדיו הקטנים של הרב אסמן. "כשהטילים התחילו ליפול בקייב לא רציתי שהילדים הקטנים שלי יהיו שם אז שלחתי אותם לישראל ומאז לא אפשרתי להם לחזור. הילדים הבוגרים שלי עדיין כאן איתי", אמר.

לרב אסמן מקייב אין ספק שאוקראינה תנצח במלחמה. והמסר שלו לעם הבריטי ברור: "אני מודה לכם. ובבקשה, כשתסתיים המלחמה, ניפגש לכוסית לחיים".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב משה אסמן בוריס ג'ונסון לונדון בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד