ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
תפקיד שלא היה עד כה

הג'וב המסתמן של השגריר בישראל לשעבר

שר החוץ האמריקני בלינקן שוקל למנות את שגריר ארה"ב בישראל לשעבר דן שפירו לשליח לנושא הסכמי אברהם. יחד עם זאת, מנכ"ל משרד החוץ יבקר בוושינגטון וייפגש עם יועציו של ביידן לשיחות בנושא

הג'וב המסתמן של השגריר בישראל לשעבר
מרים אלסטר פלאש 90

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוקל למנות את שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, דן שפירו, לאחראי במשרד החוץ האמריקני לנושא הסכמי אברהם, כך אמרו לוואלה! שני בכירים אמריקנים.

מדובר על תפקיד שלא היה קיים עד כה במשרד החוץ האמריקני. יצירת תפקיד כזה תהיה הצהרת מחויבות משמעותית יותר מצד ממשל ביידן בנוגע לחיזוק הסכמי השלום והנורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב שקודמו על ידי ממשל טראמפ.

בלינקן שוקל את מינויו של שפירו בין השאר בעקבות עזיבתה של סגנית עוזרת שר החוץ יעל למפרט שהייתה אחראית על הובלת "פורום הנגב" ושתכנס בקרוב לתפקיד שגרירת ארצות הברית בירדן.

בכיר אמריקני ציין כי האפשרות הסבירה ביותר היא ששפירו יוגדר כ"יועץ בכיר" באגף המזרח התיכון במשרד החוץ האמריקני שיעסוק בהסכמי אברהם ובנושאים נוספים שנוגעים ליחסי ישראל-ארצות הברית.

שפירו, שכיהן במשך שש שנים כשגריר ארצות הברית בישראל במהלך כהונת הנשיא אובמה, שימש בין אוגוסט 2021 למרץ 2022 כיועץ לשליח האמריקני לנושא איראן רוב מאלי. במהלך התקופה הזו שפירו התמקד במגעים עם ישראל בנושא האיראני.

בשנה האחרונה משמש שפירו כחוקר במכון המחקר "המועצה האטלנטית" בוושינגטון שמוביל את יוזמת N7 - פורום של גורמים ממשלתיים ובלתי ממשלתיים מישראל ומשש מדינות ערביות שנועד לתמוך בהסכמי אברהם ובפורום הנגב.

ארה''ב דן שפירו הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד