כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לראשונה לרגל יום הנכבה

אבו מאזן באו"ם: "נתניהו רע ויחד איתו סמוטריץ ובן גביר"

לראשונה אירחה מליאת האו"ם עצרת לרגל יום הנכבה בנוכחותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שתקף בנאומו את ישראל ואחר בין היתר: "ישראל ביצעה יותר מ-50 מעשי טבח, הרסה יותר מ-530 כפרים וגירשה יותר מ-957 אלף פליטים פלסטיניים - מחצית מהעם הפלסטיני"

אבו מאזן באו"ם: "נתניהו רע ויחד איתו סמוטריץ ובן גביר"
אבו מאזן צילום: צילום מסך מהשידור החי

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן נאם הערב (שני) בעצרת האו"ם שלראשונה קיימה דיון מיוחד לרגל יום הנכבה ה-75. יו"ר הרשות אמר בדבריו כי "העולם מתחיל לגלות את השקר של הנרטיב הישראלי בנוגע לנכבה. אנחנו קוראים לאו"ם לחייב את ישראל ליישם את החלטותיה או להשעות את חברותה".

עוד הוסיף אבו מאזן והאשים כי "ישראל ביצעה יותר מ-50 מעשי טבח, הרסה יותר מ-530 כפרים וגירשה יותר מ-957 אלף פליטים פלסטיניים - מחצית מהעם הפלסטיני. המדינה שהם מתארים כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון היא זו שמבצעת פשעים, כובשת אדמות ונוהגת באפליה על רקע גזעני".

אבו מאזן הוסיף ואמר: "ישראל היא זו שהפרה וחזרה בה מההבנות של פסגות עקבה ושארם א-שיח' שהתקיימו לפני כחודש בנוכחות ארה"ב. חגיגות העצמאות של ישראל היא שקר, במה היא עצמאית?".

לדבריו, "נתניהו רע ויחד איתו יש שרים כמו סמוטריץ ובן גביר שקוראים בגלוי להרוג את הפלסטינים, לגרשם מבתיהם ולהרוס אותם". על המהומות בחווארה אמר: "ההרג ושריפת הבתים בחווארה מעלים שוב את זיכרון הנכבה. הקהילה הבין-לאומית חייבת להתערב כדי למנוע את התוקפנות ולספק הגנה בין-לאומית לעמנו".

לסיום אמר אבו מאזן: "ארה"ב ובריטניה נושאות באחריות ישירה למצוקת העם הפלסטיני". לטענתו, ללא התמיכה שהן מעניקות לישראל, היא לא הייתה יכולה להמשיך "בתוקפנות נגד הפלסטינים".

או"ם יום הנכבה אבו מאזן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד