כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מאשימים את ישראל

רוב הפלסטינים טוענים שהסכמי אברהם הפכו את ישראל לתוקפנית יותר

הסכמי אברהם, שנחתמו בספטמבר 2020 בין ישראל לארבע מדינות ערביות הביאו תקווה שהשלום עם הפלסטינים יגיע. אך השלום לא הגיע. 64% מהפלסטינים מתנגדים להסכם, 10% תומכים בו

רוב הפלסטינים טוענים שהסכמי אברהם הפכו את ישראל לתוקפנית יותר
טיול בדובאי צילום: מרדכי לובעצקי

רוב הפלסטינים מתנגדים להסכמי אברהם, ההסכמים שנרמלו את היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לכמה מדינות ערביות ב-2020, קצת יותר ממחצית מאמינים שההסכם הפך את ישראל לתוקפנית יותר, כך לפי סקר חדש.

הסקר האחרון של Arab News-YouGov על המצב הפלסטיני מנקודת מבטם של הפלסטינים במלאת 75 שנה להקמת ישראל, גילה כי 64 אחוז מהנשאלים אמרו שהם מתנגדים להסכמים, כאשר רק 10 אחוזים הביעו דעה חיובית.

הסכמי אברהם, שנחתמו בספטמבר 2020, הם סדרה של הסכמים בין ישראל לארבע מדינות ערביות - איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו - שייסדו יחסים דיפלומטיים רשמיים, כולל חילופי שגרירים ופתיחת שגרירויות. ההסכמים, בתיווך ממשל טראמפ, זכו להערכה כפריצת דרך גדולה בדיפלומטיה במזרח התיכון.

עם זאת, ההסכמים נתקלו בהתנגדות רחבה מצד פלסטינים, שמאמינים שהם אינם מצליחים לטפל בשורשי הסכסוך. כשנשאלו על השפעת ההסכמים, 52% מהנסקרים אמרו שההסכם הפך את ישראל לתוקפנית יותר כלפי הפלסטינים, בעוד 43% אמרו שלא ראו שום השפעה או שינוי, ורק 6% אמרו שהם מאמינים שההסכם גרם לדברים חיוביים.

תוצאות הסקר מדגישות חוסר אמון עמוק אצל הפלסטינים כלפי פתרון אפשרי של הסכסוך בדרכי שלום, ומראות שהסכמי אברהם לא הצליחו לייצר שיפורים מוחשיים לפלסטינים.

הסכמי אברהם איחוד האמירויות מרוקו פלסטינים בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד