ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לאומן גזעני

נאצי בריטי נכלא לשנתיים וחצי לאחר שאירח אנטישמיים בתוכנית רדיו

גבר בן 51, נידון בבית המשפט בסוונסי - בריטניה לשנתיים וחצי מאסר. האיש הוא בעל עליונות לבנה אנטישמי תומך היטלר והואשם בגין הפצת שנאה גזענית בפודקאסט שלו. אורחיו בתוכנית כללו קיצונים ואנטישמיים

נאצי בריטי נכלא לשנתיים וחצי לאחר שאירח אנטישמיים בתוכנית רדיו
משטרת וויילס צילום: משטרת וויילס

בעל עליונות לבנה אנטישמי תומך מוצהר של היטלר, נכלא לשנתיים וחצי בגין הפצת שנאה גזענית בפודקאסט שלו. ג'יימס אולצ'רץ', בן 51, נמצא אשם במרץ האחרון בהפצת שנאה גזענית. אולצ'רץ', מפמברוקשייר, ויילס, הקליט את התוכנית שלו כדי "להפיץ תעמולה על רקע סכסוך גזעני", כך נטען בבית המשפט.

אורחיו בתוכנית כללו קיצונים ואנטישמיים. ביום שני הוא נידון בבית המשפט בסוונסי לשנתיים וחצי מאסר. השופט הורה גם על החרמת הקלטות וחומרים לרבות המחשב הנייד של אלצ'רץ'.

השופט אמר: "במהלך ההשמעה של הפודקאסטים הללו, היה ברור מיד שההקלטות מעליבות או פוגעניות בעליל, וכי כוונתך היחידה הייתה לעורר שנאה גזענית, התוכן של הפודקאסטים האלה היה שפל. ההקשבה להם, כפי שהיה צריך חבר המושבעים, הייתה חוויה מטרידה. האידיאולוגיה שלך המבוססת על גזע, בהיותך פרו-לבן ואנטי לא-לבן, זו אידיאולוגיה שפלה, בגלל ההשלכות שלה על קהילות או על חלקים מהקהילות".

במשפט טען אלצ'רץ' כי הוא משתמש ב"טרמינולוגיה מדויקת" כדי לתאר גזעים שונים. הוא גם טען שהפודקאסט נועד רק למי שכבר מנויים לאידיאולוגיה לאומנית. אלצ'רץ' ואורחיו השתמשו שוב ושוב בהשמצות גזעניות קיצוניות והפיצו אידיאולוגיה גזענית תוך כדי דיון בתוכנית בנושאים כמו טיפוח כנופיות, הגירה, עבדות ופשע.

באחד הפרקים הוא הציע ליצור 'מרחבים בטוחים' מחוץ לערים עבור 'ילידים בריטים' ושאל אם תאי הגזים באמת שימשו את הנאצים במהלך השואה.

מפקד המשטרה ג'יימס דונקרלי, ממשטרת הלוחמה בטרור, אמר שהפודקאסטים איימו על "בטיחות הציבור ויציבות הקהילות שלנו".

"לא נקבל שום פעולה שתנסה לערער או לפצל את הקהילות שלנו ונמשיך לפעול כדי לנטרל את כוונותיהם של אנשים המבקשים לעשות זאת", הוסיף.

אנטישמיות בבריטניה נאצי היטלר גזען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד