כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בממשלת בנט-לפיד

הגורם הבכיר מאחורי הצעת המיליארד לחרדים

לאחר שנחשף המסמך אשר מגלה כי הממשלה הקודמת הציעה תקציב עתק לשני ח"כים חרדים, מתברר כי מי שעמד מאחורי ההצעה הוא בכיר מאוד במשרד האוצר  

הגורם הבכיר מאחורי הצעת המיליארד לחרדים
יוגב גרדוס צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יוגב גרדוס, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, הוא הבכיר שעמד בשנה שעברה יחד עם שאר אנשי משרד האוצר מאחורי מסמך תקציב העתק שהציעה ממשלת בנט-לפיד לשני חברי כנסת חרדים. 

אמש נחשף מסמך אשר מגלה כי נפתלי בנט אז ראש הממשלה, אביגדור ליברמן - אז שר האוצר ויאיר לפיד - אז שר החוץ וראש הממשלה החליפי, הציעו יותר ממיליארד שקלים לחרדים. ההצעה כללה מאות מיליונים למוסדות פטור, לשיעורי תורה ונושאי יהדות. הכסף היה מועבר אם חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר היו מצביעים בעד התקציב.

המסמך שנחשף הוא מסמך רשמי שהוכן באגף התקציבים של משרד האוצר, והוא הגיע לשלב של הודעה לחברי הכנסת - שאם הייתה נמסרת הייתה מהווה דרמה של ממש.

כך היו אמורים להודיע כשעה לפני העברת התקציב: "בטרם אישור חוקי התקציב האמורים לקריאה שנייה ושלישית, אבקש לעדכן כי לפני מספר שעות הושג סיכום בעל פה עם חברי כנסת על אופן ההצבעה על התקציב".

פרוש ואייכלר ניהלו משא ומתן עם גורמים בקואליציה באותה התקופה בנושא. המהלך נועד "לתקוע אצבע בעין" של נתניהו ולהראות לו שחברים בקואליציה שלו מוכנים לתמוך בממשלת בנט-לפיד.

מלשכת לפיד נמסר: "אנחנו לא מכירים אף מסמך כזה, וככל הידוע לנו לא הייתה שום סגירה עם המפלגות החרדיות על תמיכה בתקציב תמורת תקציבים".

ליברמן הכחיש את הידיעה ומסר בתגובה: "שר האוצר לשעבר אישר להעביר תקציבים ייחודיים אך ורק לתכניות שישלבו את החרדים בשוק העבודה. השר לשעבר התנגד לכניסת עסקני ש״ס ויהדות התורה לממשלה".

לעומת לפיד, ח"כ משה טור פז מ'יש עתיד' לא הכחיש את הידיעה ב'כאן 11' לשאלת ח"כ אוריאל בוסו מש"ס במליאת הכנסת.

תקציב לחרדים משרד האוצר אגף התקציבים נפתלי בנט יאיר לפיד אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד