י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"גב חזק

מייד אין צ'יינה: האם מומלץ לרכוש רכב סיני?

לשוק הרכב הישראלי נכנסים עשרות מותגי רכב חדשים. איך ניתן לדעת האם למכונית החדשה שלכם יש "גב חזק"?

מייד אין צ'יינה: האם מומלץ לרכוש רכב סיני?
אם ג'י ארבע החשמלית. צילום: אם ג'י

לפעמים נדמה שבשוק הרכב הישראלי יש גאות חריגה של מכוניות סיניות חדשות. זו לא רק תחושה של "נדמה": יבואני הרכב הישראלים כל הזמן עובדים על השגה של מותגי רכב נוספים ו"מאגר" יצרני הרכב שכבר קיימים בקוריאה וביפן וגם באירופה ובאמריקה כבר מוצה לחלוטין, מה שמשאיר את שוק הרכב הסיני שיש לו עוד יתרון: רוב המכוניות שמגיעות ממנו הן בעלות הנעה חשמלית. אבל – דין יצרן אחד אינו כדין יצרן אחר. רובנו לא באמת יודעים דבר וחצי דבר על יצרני הרכב הסינים, בדיוק כפי שלפני 100 שנים רובנו לא ידענו דבר על השמות "פורד" או "מרצדס".

אז איך אפשר לדעת האם אנחנו קונים מכונית סינית מבית טוב? אחרי הכול, יבואני הרכב בישראל אוהבים לדבר על הצלחותיהם עם מכוניות חדשות אבל ממעטים לדבר עם כשלונותיהם עם מכוניות שלא צלחו את המחסום בישראל. למי שאינו יודע, זו דאגה אמיתית: מכוניות של חברת GAC למשל עדיין נוסעות בכבישי ישראל אחרי שיובאו לכאן לפני כמה שנים ואז היבוא פשוט הפסיק.

אז השלב הראשון הוא לעבוד ב"זירה" הישראלית, כלומר לוודא שהמכונית שאנחנו רוכשים היא מכונית שיש לה גב מקומי. בדרך כלל מומלץ לפנות ליבואני רכב שיש להם באמת ניסיון מאוד נרחב ביבוא של מכוניות, שיש להם רשת של מוסכים ושיש להם היסטוריה וניסיון בתחום. ויש הרבה יבואנים כאלה שעבורם היבוא של המכוניות מסין אינו בגדר ניסיון ראשון. השלב השני הוא לבדוק מה קורה דווקא בחוץ לארץ. אנחנו שומעים שפע של שמות כמו צ'רי, וג'ילי וסקייוול אבל אנחנו לא יודעים באמת מה טוב. לכן מומלץ ללמוד על המוצרים האלה וגם לקרוא פרסומים אשר יוצאים בסין בעיתונים הבינלאומיים כדי לדעת האם המכוניות האלה מצליחות. ומעבר לכך מומלץ גם לדעת כמה שיותר על החברה. כיום יש בסין יצרני רכב שהם ענקיים וגדולים אפילו יותר מיצרני רכב מערביים, כמו למשל ג'ילי אשר מחזיקה כיום אפילו ביצרני רכב גדולים ומוכרים כמו וולוו. ויש גם את "דונגפנג" ואת צ'רי- שכולן יצרניות סיניות מאוד וותיקות.

והשלב האחרון הוא לבדוק היטב מי מוכר לנו את המכונית. האם יש לו מערכת שירות טובה, האם הוא מספק לנו עמדות לטעינה של הרכב, כיצד נראים המוסכים שלו וגם האם הוא מתכנן להישאר בשוק זמן רב. נסיעה טובה.

רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד