כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"קריאות גלויות לרצח"

לאחר הפוגרום: ארה"ב נחלצת להגנה על בני המנשה בהודו

ארה"ב מודאגת מההתקפות על המיעוטים בהודו, בעיקר על המוסלמים שסובלים מרדיפות | גם הקהילה היהודית הקטנה, המכונה 'בני המנשה', סבלה מפוגרום בשבוע שעבר במהלכו אחד מבני הקהילה נהרג

לאחר הפוגרום: ארה"ב נחלצת להגנה על בני המנשה בהודו
אזרחים בהודו צילום: unsplash

ארצות הברית רוצה שהודו תגנה את האלימות כנגד דתות בקרבה, אומר פקיד ממשלתי בכיר, ברקע הדברים נאמרים כחודש לפני ביקור ממלכתי של ראש הממשלה נרנדרה מודי בוושינגטון.

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה ביום שני את הדו"ח השנתי שלה על חופש דת, המפרט את התקפות נגד מיעוטים דתיים כולל מוסלמים ונוצרים ויהודים במדינה המאוכלסת ביותר בעולם. פקיד אמריקאי בכיר דיבר על "הפוטנציאל העצום" של הודו ואמר שהוא "עצוב" מ"המשך ההתקפות הממוקדות" על המיעוטים הדתיים במדינה.

"בהתייחס לחששות אלה, אנו ממשיכים לעודד את הממשלה לגנות אלימות ולהטיל דין וחשבון על כל העוסקים ברטוריקה המהווה דה-הומניזציה כלפי מיעוטים דתיים", אמר הפקיד.

במסגרת אותן התקפות כנגד מיעוטים עליהן מתריעים האמריקאים התרחשו לפני כשבועיים התנגשויות אלימות בצפון המדינה, כפי שהתפרסם ב'בחדרי חרדים'. במהלכן, חברי קבוצה קטנה של קהילת בני מנשה בצפון מזרח הודו, מצאו את עצמם בעימותים אתניים אלימים, כאשר לפחות חבר אחד מבני הקהילה נהרג, 10 נוספים נעלמו, ועוד לפחות 11 הרוגים נוספים. במסגרת המהומות כ-200 בתים הוצתו במדינת מניפור. בנוסף שני בתי כנסת נשרפו, וספר תורה אחד נשרף.

בין החששות שציין הפקיד האמריקאי היו "קריאות גלויות לרצח עם נגד מוסלמים, לינץ' ואלימות אחרת מעוררת שנאה, התקפות על מקומות פולחן והריסות בתים, ובמקרים מסוימים פטור מעונש ואפילו חנינה למי שעוסק בהתקפות על מיעוטים דתיים". הפקיד הבטיח לדבר "ישירות" עם פקידים הודים ואמר: "נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק מאוד עם עמיתינו בחברה האזרחית בשטח וגן עם עיתונאים אמיצים שפועלים מדי יום כדי לתעד חלק מההתעללויות הללו".

דו"ח משרד החוץ, המבוסס על מחקרים ודיווחים של תקשורת וקבוצות הסברה, הצביע גם על חששות לגבי הריסות בתים נגד מוסלמים והלקאות פומביות על ידי שוטרים של מוסלמים בגוג'ראט, מדינת הולדתו של מודי. המוסלמים מהווים כמעט 14 אחוזים מ-1.4 מיליארד תושבי הודו בעוד ההינדים הם כמעט 80 אחוז מהאוכלוסייה והנוצרים - 2 אחוזים.

ניו דלהי דחתה זמן רב את הביקורת האמריקנית על חופש הדת, במיוחד על ידי הוועדה האוטונומית האמריקאית לחופש דת בינלאומי (USCIRF), אשר מוקדם יותר החודש המליצה שוב למחלקת המדינה להכניס את הודו לרשימה שחורה על רקע ההתנהגות שלה.

הגוף, בדו"ח השנתי שלו, אמר שהממשלה ההודית "ברמה הלאומית, הממלכתית והמקומית קידמה ואכפת מדיניות מפלה מבחינה דתית" בשנת 2022. אלה כללו "חוקים המכוונים להמרה דתית, יחסים בין-דתיים, לבישת חיג'אב ושחיטת פרות".

ה-USCIRF אמר שמשרד החוץ האמריקאי צריך להגדיר את הודו כ"מדינה בעלת דאגה מיוחדת" לגבי חופש דת בגלל "הפרות שיטתיות, מתמשכות וקשות" של חופש הדת במדינה בעלת הרוב ההינדי.

הודו ארה"ב משרד החוץ האמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד