כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סיפור קשה בי-ם

"ההוצאה לפועל עומדים לזרוק אותי וילדיי"

אחרי 23 שנות נישואין כושלים, מכל הבחינות, נותרה הינדי לבדה עם שלושת הילדים: לאחד מהם יש אוטיזם, אחד נוסף מתמודד עם פוסט טראומה מורכבת מאוד, והיא עצמה חולה בפיברומיאליגיה • המצב הכלכלי מזעזע, הפחד מההוצאה לפועל משתק אותה, והיא חייבת לקבל עזרה דחופה!

"ההוצאה לפועל עומדים לזרוק אותי וילדיי"
יזרקו לרחוב? צילום: unsplash

פחד איום ונורא נשקף מעיניה של הינדי. פחד שרק מעטים מכירים אותו: הוצאה לפועל. בלילות היא חולמת על הביריונים שיהלמו בדלת ביתה, ייכנסו פנימה, ויקחו לה את המקרר, את מכונת הכביסה, את פמוטות השבת, את הגיטרה של הילדה ואת כל רכושם הדל.

לתרומה הקליקו כאן>>>

ביום השנה ה-23 לנישואיה, היא נשארה לבד. אחרי תקופה ארוכה של חוסר יציבות, דרמות וטלטלות בלתי פוסקות שערערו לחלוטין את המבנה המשפחתי שלה, היא קיבלה הודעה סופית. הוא עזב, הלך ולא יחזור.
מאז היא והילדים שלה, שלושה ילדים שראו הכל וחוו הכל, נכנסו לתהליך של שקיעה. המצב הכלכלי הלך והתערער, וזה כאב לה הרבה יותר מהמכות שהיתה סופגת כשהיתה נשואה.

לצד המצוקה המשפחתית הנוראה, היא סובלת מ'פיברומיאלגיה' – מחלה שגורמת לכאבים בלתי נשלטים בכל הגוף. זאת מחלה חשוכת מרפא, אפשר לטפל בה בטיפולים יקרים ומפרכים, אבל זה עוזר רק לזמן קצר, ולאחר מכן הכאבים שוב חוזרים ותוקפים. בידיים, ברגליים, בכל הגוף. הכאבים הורסים את הגוף ומדכדכים את הנפש.

למרבה האירוניה, עד לא מכבר לא הוכרה המחלה הזאת ב'ביטוח לאומי' והחולים בה לא קיבלו בכלל קצבה. כיום היא מוכרת באופן חלקי בלבד, והחולים מקבלים קצבה חלקית.

בצר לה נצבר חוב ענק לבעל הדירה בה היא מתגוררת בשכירות. במשך מספר שנים היא לא היתה מסוגלת לשלם לו. לא כי לא רצתה, אלא פשוט לא היה לה מה לשלם. היא התביישה לבקש עזרה, המצב הלך והחמיר, עד שבעל הדירה איבד את הסבלנות, והחל לאיים בפינוי. רק אז, רגע לפני שנזרקה לרחוב, באה הישועה: שכנה חדשה שהגיעה להתגורר בסמוך זיהתה את המצוקה הנוראה והחלה לדובב את הינדי שפתחה בפניה את סגור ליבה וסיפרה לה על המצה עמו היא מתמודדת.

לאחר הפצרות רבות מצד השכנה החדשה שתספר מה מעיק עליה, היא העזה לבקש עזרה, הלב שלה נפתח, סכר הדמעות התפרץ. היא התפרקה לחלוטין.

אנשים טובים החלו לעזור, גייסו לה מעט כסף, היא החלה תהליך של החזרת תשלומי השכירות, הימנעות מיצירת חובות חדשים, אבל החובות הקודמים עדיין רובצים על כתפיה, היא נרדפת על ידי בעלי חוב, ובקושי מוצאת זמן לנסות ולהתמודד עם המצב הקשה.

לצד המחלה ממנה היא סובלת בעצמה, נדרשת הינדי רייך להתמודד גם עם ילדים הזקוקים לטיפולים אל זולים בכלל. אחד מהם סובל מאוטיזם, ואחד נוסף מתמודד על פוסט טראומה קשה וזקוק לטיפול מקצועי בעלויות גבוהות.

לתרומה הקליקו כאן>>>


קופת העיר טרגדיה בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד