כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אם במקום חרדים היו ערבים"

"בוזזים את הקופה הציבורית"; הקריקטורה המסיתה מעוררת סערה

קריקטורה בעלת מוטיבים אנטישמיים שמפרסם הבוקר הקריקטוריסט עמוס בידרמן בעיתון הארץ מעוררת סערה גדולה. חבר הכנסת דני דנון גינה: "כן לשיח - לא להסתה ולשנאה" | "נהיה כאן הרבה אחרי שתרדו לברלין וחיי הפוסט-יהדות שלכם יגרמו לילדיכם להתבולל", כתב עיתונאי חרדי

"בוזזים את הקופה הציבורית"; הקריקטורה המסיתה מעוררת סערה
משה גפני ויצחק גולדקנופף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע סאגת הכספים הקואליציוניים שהובטחו לחרדים לקראת התקציב, קריקטורה בעלת מוטיבים אנטישמיים שמפרסם הבוקר (שלישי) הקריקטוריסט עמוס בידרמן בעיתון 'הארץ' מציגה את הפוליטיקאים החרדים כ"בוזזי הקופה הציבורית" ומעוררת זעם וסערה גדולה.

בקריקטורה מוצגים הפוליטיקאים החרדים עם מוטיבים שאפיינו את הקריקטורות האנטישמיות שהתפרסמו במאה הקודמת באירופה. בקריקטורה נראים דרעי עם אף ארוך, גולדקנופף עם קופסת 'לואי ויטון', סטרוק ונוספים סוחבים כמות גדולה של כסף. נתניהו ניגש אליהם עם החבילה האחרונה מהכספת ומציע להם לקחת: "רגע! יש עוד". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נראה יושב על הכספת ומפזר שטרות לכל עבר. הסערה בעקבות הפרסום ב'הארץ' לא אירחה לבוא

חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) גינה את הפרסום וכתב בטוויטר: "בדמוקרטיה לגיטימי להתווכח ולהביע דעות שונות. אבל אם קריקטורה כמו זו שפורסמה היום ב'הארץ', הייתה מתפרסמת בעיתון באירופה - הליגה נגד השמצה הייתה דורשת גינוי. כן לשיח - לא להסתה ולשנאה".

העיתונאי אריה ארליך כינה את הקריקטורה "גבלסית" וכתב כי "בשלב מסוים נפסיק להתרגש ונבוז בוז גדול ומרחם על האשמאים אכולי השנאה העצמית על שלל שמותיהם, מופעיהם ושלטיהם. אנחנו נהיה כאן הרבה אחרי שאתם תרדו לברלין וחיי הפוסט-יהדות שלכם יגרמו לילדיכם להתבולל איפשהו.
וכן, תקפצו. או שתחליפו דיסקט, כי השנאה הפאשיסטית הזו תוריד אתכם - ולא אותנו - לעברי פי פחת. בהצלחה עם זה".

עיתונאי נוסף צייץ: "איך הייתה נראית קריקטורה של בידרמן אם היא הייתה לפני שנה... עם המיליארד שקל שהציעו לשני חכי"ם חרדים רק כדי שיעדרו בהצבעה על התקציב?"

צייצן נוסף כתב בטוויטר: "עוד קריקטורה שאם הייתה מופיעה בעיתון גרמני היו כולם מתרעמים, אבל סממנים אנטישמיים בארץ זה אחלה. בואו נחשוב גם מה היה קורה אם במקום חרדים היו כאן ערבים".

הסתה נגד חרדים קריקטורה בהארץ כספים קואליציוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד