ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הרנינו גויים • הערב: נתניהו ינאם בעצרת האו"ם

הערב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני עצרת הכללית של האו"ם בניו יורק • הנושא הפלסטיני יידחק לשוליים

נתניהו באום, פלאש90
נתניהו באום, פלאש90

הערב (ב), על פי שעון ישראל, ינאם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני עצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. לשם כך יצא אתמול לארה"ב.

ראש הממשלה נתניהו צפוי למקד את נאומו באיום סכנת הגרעין האיראני על ישראל ועל המזרח התיכון, ובאיום הטרור האיסלאמיסטי על האזור. הנושא הפלסטיני יהיה יחסית שולי בנאומו של נתניהו.

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. זוהי פגישה ראשונה בין ראש ממשלת ישראל לראש ממשלת הודו מזה יותר מעשור.

בפגישה העלה ראש הממשלה נתניהו את הסכנה מכוונתה של איראן להתחמש בנשק גרעיני, ואת האיום שמהווה הטרור האסלאמי על העולם כולו. בנוסף הציע ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת הודו מודי, לקיים שיתופי פעולה בחדשנות טכנולוגית בדגש על פיתוחים בתחום החקלאות והמים. כמו כן עדכן ראש הממשלה נתניהו בהחלטתו להקים רשות סייבר לאומית, והציע שישראל והודו יקיימו ביניהן קשרים בנושא. ראש הממשלה נתניהו אמר כי הסייבר היא זרוע כלכלית עתידית משמעותית.

בפתח הפגישה הזמין ראש הממשלה נתניהו את עמיתו מהודו לביקור רשמי בישראל ואמר לו: "זו הזדמנות לישראל ולהודו להמשיך ולהרחיב את היחסים בינינו. אנו שני עמים עתיקים, מהעתיקים בקרב מדינות העולם, אך אנו גם שתי דמוקרטיות, אנו גאים במסורות העתיקות שלנו אך גם משתוקקים לאחוז בעתיד.

"אני מאמין שאם נעבוד יחדיו אנו יכולים לעשות זאת לרווחת שני העמים שלנו. לכן, ברוח זאת, זוהי הזדמנות נפלאה לפגוש אותך כאן ואני רוצה להזמין אותך לבקר בישראל. אנו נרגשים מהאפשרויות של קשרים חזקים יותר ויותר עם הודו, והשמיים הם הגבול".

ראש ממשלת הודו מודי אמר לנתניהו: "אני מסכים איתך שהיחסים בין ישראל והודו הם היסטוריים. נפגשתי הבוקר עם חברי הקהילה היהודית, המועצה היהודית אמריקנית, והם כולם מעריכים את העובדה שבישראל יש הכרה בכך שהודו היא המדינה היחידה שמעולם לא אפשרה לאנטישמיות להתפתח, ובה יהודים מעולם לא סבלו ותמיד חיו בה כחלק אינטגרלי מהחברה שלנו. הייתה תקופה בעיר מומבאי בה עברית נלמדה באופן רשמי באוניברסיטאות ואחד מראשי העיר של מומבאי הגיע ממשפחה יהודית".
נתניהו אום נאום ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד