י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עוצמת סמוטריץ' או חולשת קפלן

החרדים חייבים להוכיח: יש קווים אדומים // ישראל כהן

הימין והחרדים חייבים להוכיח כי יש גבול. יש קווים אדומים ולא כל דבר צריך לספור את השמאל. ייתכן שזו היא עוצמתו של סמוטריץ' שמתעקש, או אולי חולשת ההפגנות והמחאות בתקופה האחרונה, כך או כך הקואליציה צריכה וחייבת להעביר את קרן הארנונה | הפרשן ישראל כהן בטור ל'בחדרי חרדים'

החרדים חייבים להוכיח: יש קווים אדומים // ישראל כהן
העיתונאי ישראל כהן צילום: מסך קשת 12

טוב עשה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהתעקש להעביר אמש בוועדת הכספים את הקרן להוזלת מחיר הדיור או בשמה המקובל יותר קרן הארנונה.

טוב עשו יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני שסייע לו בעניין, כמו גם יו"ר ש"ס אריה דרעי שהביע בישיבת הסיעה אתמול תמיכה מוחלטת בהעברת ההחלטה וגיבה אותה במלוא הכוח.

מאז הקפאתה של הרפורמה המשפטית (ויש שיאמרו ביטולה) ומאז דחייתו של חוק הגיוס, הרגישו אנשי השמאל ובראשם ראשי מחאת קפלן על כל אגפיה, כולל הפטרונים הפוליטיים לפיד ודומיו, את רוח הניצחון וחשו כמי שהצליחו למנוע ממשלת הימין לממש את מדיניותה.

מבחינתם ניתן בכל יום מצוי ועל כל נושא ועניין לצאת לרחובות במחאות, לגייס את עולם הכלכלה, בכירי ההייטק, ראשי הצבא ומרצי האוניברסיטאות כדי לבלום את יישום אג'נדת הימין-חרדים של הקואליציה הנוכחית שמונה כזכור 64 מנדטים המייצגים את רוב אזרחי ישראל.

הכול כשר בדרך למטרה שמקדשת את האמצעים, שבחלקם פסולים, ואף נבזים, כמו להוציא את דיבת ישראל בעולם ולגרום לכלכלת ישראל לקרוס.

הפעם הימין והחרדים חייבים להוכיח כי יש גבול. יש קווים אדומים ולא כל דבר צריך לספור את השמאל. ייתכן שזו היא עוצמתו של סמוטריץ' שמתעקש, או אולי חולשת ההפגנות והמחאות בתקופה האחרונה, כך או כך הקואליציה צריכה וחייבת להעביר את קרן הארנונה ולו כדי להראות משילות ולהוכיח שיש ידיים על ההגה והנהגה למדינת ישראל שאינה נבהלת מכל רוח או רעשי רקע.

מותר כמובן להידבר עם ראשי הערים ואולי אף כדאי לעשות כן. עדיף לפעול מתוך הסכמה רחבה אבל הצעד חייב לצאת אל הפועל.

צריך גם להוכיח לאותו לפיד ולאותם פעילי מחאה כי הם טעו בכך שניסו לקשור בין קרן הארנונה לבין ההסתה שהם רוכבים עליה נגד הציבור החרדי, המתנחלים והפריפריה. אין כל קשר בין הנושא המדובר שהינו מקצועי ומגובה על ידי ראשי אגף התקציבים באוצר ואף בימים כתיקונם השמאל הסוציאליסטי היה תומך בו בכל הכוח, לבין הסתה נגד מרכיבי הקואליציה.

ממשלת הימין צריכה להיות גאה בכך שקרן הארנונה תסייע לרשויות חלשות בפריפריה, שכן הם בדיוק מצביעי הקואליציה הנוכחית ומגיע להם את שלהם.

כמובן שבשמאל מנסים לעשות לכספים הקואליציוניים הנדסת תודעה ולחבר בין כלל התקציבים אבל אסור לנו ליפול לבור הזה. כיהודים חרדים אנו גאים שמדינת ישראל תומכת באברכי כוללים ובלומדי תורה שבזכותם קיים העולם, וזו זכות למדינת ישראל לתמוך בהם. זו גאווה ואנו עושים זאת בגאון מה גם שכמו שראינו בחשיפת כאן 11 אמש כי השמאל הסכים לתת לחרדים לא פחות עבור תמיכה מבחוץ כך שהכול צביעות ומס שפתיים.

ארנונה בצלאל סמוטריץ' הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד