ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סיכום: מי נאם אמש, מי לא הגיע והיכן ישב אלי ישי

הכניסה הדרמטית של הגר"ש כהן שהסתבכה, מחיאות הכפיים והשריקות שהרגיזו את הרבנים ומי הדף את חה"כ ישי מבימת הכבוד

שלושת הבכירים, צילום: קובי הר צבי
שלושת הבכירים, צילום: קובי הר צבי

למעלה מעשרת אלפים השתתפו אמש (א') בעצרת הזיכרון במלאות 12 חודש לפטירתו של הגר"ע יוסף זצ"ל באצטדיון ארנה החדש בירושלים, בה השתתפו חברי מועצת חכמי תורה, עשרות רבנים וראשי ישיבות.

לפי תכנון המארגנים העצרת היתה אמורה להתחיל סביב השעה 21:00, בשעתיים הראשונות נכחו מאות משתתפים בלבד, מה שגרם ללחץ רב בקרב המארגנים שחששו מכישלון חוזר כמו בכנס ה-11 חודש למרן בבנייני האומה לפני כחודש.

רק לאחר השעה 23:00 בלילה החלו היציעים מתמלאים. חלק מההצלחה רשומה על שמה של העיר בני ברק שממנה באו לא פחות מ-40 אוטובוסים. על המלאכה פיקח מקורבו של הרב בעדני הרב נתי נחום מבכירי ש"ס בבני ברק.

ראשון נאם הגאון רבי משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה, אחריו נשאו דברים בני הגר"ע הרבנים משה ואברהם. לאחמ"כ עלה הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון שבנאומו ציין שכל יום שעובר מפטירת מרן מרגישים יותר ויותר את חסרונו - "פעם חשבנו שאנחנו יודעים את גדלותו", אמר הראש"ל בכאב.

ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה נשא דברי הספד על מרן, בהם עמד על החובה להתנתק ממכשירים טמאים ומהאינטרנט.

בעצרת נשאו גם דברים בנו של הגר"ע חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, יו"ר ש"ס אריה דרעי, וכן הגאון רבי בניהו שמואלי, הגאון רבי ראובן אלבז, והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. את הנאומים חתם נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן.

הרגע הדרמטי של העצרת אירע בסביבות חצות, עם כניסתו של הגר"ש כהן נשיא מועצת חכמי התורה במהלך נאומו של הגר"ר אלבז. עקב טעות, הרב נכנס לאולם דרך כניסת הקהל, מה שגרם לדרמה לא קטנה. הדחיפות בניסיון לפלס את דרכו של הרב לבמה נמשכו למעלה מרבע שעה, עד הגעתו של הרב למקומו.

מי שלא השתתף בעצרת אמש הם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, וראש ישיבת "כסא רחמים" הגאון רבי מאיר מאזוז. על פי מנחה האירוע הרבנים לא חשו בטוב. בנוסף הראש"ל הגרש"מ עמאר לא הוזמן כלל להשתתף בעצרת הזיכרון למרן, וזאת למרות קרבתו לרב.

המתיחות הגבוהה בצמרת ש"ס צפה, כאשר עלה לבמת הכבוד יו"ר התנועה לשעבר ח"כ אלי ישי ונהדף ע"י כמה מהאחראים במקום. הוא הושב בקומה השנייה של הבמה.

במהלך העצרת נשמעו שוב ושוב מחיאות כפיים ושריקות לנואמים. הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת החכמים קם ממקומו למחות על כך ואף אמר בנאומו כי אין מקום למחיאת כפיים בכנס הספד.

את הערב סגרו לאחר חצות הלילה, החזנים משה חבושה וציון יחזקאל באמירת סליחות ברוב עם. במעמד חולק לאלפי המשתתפים חוברת זיכרון מיוחדת על הגר"ע יוסף זצ"ל שיצאה לאור במיוחד לערב זה ע"י רשת קו עיתונות, בנוסף לספר סליחות הנושא את תמונתו של הגר"ע זצ"ל.

גורם בש"ס הגיב על ההצלחה הגדולה בארנה למול הכישלון החרוץ בבניני האומה - "לא תמיד מנכ"ל המפלגה יודע לארגן אירועים בסדר גודל כזה. הפעם ארגון העצרת בארנה חולק בין מספר רב של עסקנים בכירים, מה שגרם להצלחה גדולה".
עצרת מרן ארנה שס דרעי עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד