כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שחיתות ממוסדת

נשיא בית המשפט העליון באוקראינה נעצר באשמת שוחד

נשיא בית המשפט העליון באוקראינה נעצר לאחר שנחשד בלקיחת שוחד. שמו של השופט לא פורסם, אך נשיא העליון הוא וסבולוד קניאזייב. נשיא בית המשפט העליון חשוד בלקיחת שוחד בסך 2.7 מיליון דולר  

נשיא בית המשפט העליון באוקראינה נעצר באשמת שוחד
הדולרים שנמצאו במהלך החקירה צילום: nabu.gov.ua

הרשויות למלחמה בשחיתות באוקראינה הודיעו שעצרו את נשיא בית המשפט העליון במדינה. החוקרים הציגו את המעצר כצעד חשוב במאבקה של אוקראינה נגד שחיתות.

אוקראינה הכפילה את המאמצים לבלום את השחיתות למרות הפלישה של רוסיה, והדבר חיוני כדי לעמוד בתנאים להצטרפות לאיחוד האירופי. הלשכה הלאומית למלחמה בשחיתות היא גוף אכיפת חוק של ממשלת אוקראינה שהוקם באפריל 2015 כארגון חקירות עצמאי בעל סמכויות מורחבות האחראי למלחמה בשחיתות השלטונית.

אולכסנדר אומלצ'נקו, תובע במשרד התביעה המומחה נגד שחיתות, אמר כי נשיא העליון נעצר במסגרת חשד לשוחד והוא ממתין להודעה רשמית. אומלצ'נקו לא אמר את שמו של השופט, אך נשיא בית המשפט העליון הוא השופט וסבולוד קניאזייב.

"בשעה זו נשיא בית המשפט העליון נעצר וננקטים אמצעים לבדיקת מעורבות של אנשים אחרים בפעילות פלילית", אמר אומלצ'נקו בתדרוך משותף עם הלשכה הלאומית למלחמה בשחיתות של אוקראינה.

נשיא בית המשפט העליון חשוד בלקיחת שוחד בסך 2.7 מיליון דולר. ראש הסוכנות, אמר בתדרוך שזהו התיק המפורסם ביותר שבו מעורבות סוכנויות אוקראיניות הנלחמות בשחיתות.

 

בית המשפט העליון נשיא שחיתות אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד