י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מדינת ישראל דורשת: יום כיפור במעצר לרב ברלנד

בעוד כחודש וחצי יתקיים דיון ראשון בבקשת הסגרתו • עו"ד שרון נהרי ל'בחדרי חרדים': עדיין אין שום צו הסגרה נגד הרב

מדינת ישראל דורשת: יום כיפור במעצר לרב ברלנד

האם מדינת ישראל עושה הכל על מנת שהרב ברלנד ישהה במעצר ביום כיפור?

מדינת ישראל, הגישה בכ"ח אלול בקשה לממשלת הולנד, לקיום דיון בעניינו של מנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד, בו יבקשו לערער על החלטת בית המשפט לשחררו בערבות, ויגישו בקשה לעצור את הרב עד להחלטה האם יוסגר לישראל או לא. את ההודעה על כך קיבלו אנשי הרב מיד בצאת השבת.

האם העובדה שהבקשה לדיון בהליך הסגרה הוגשה רק בערב ראש השנה, אומרת משהו על כך שעד המועד המדובר לא הייתה בקשה להסגיר את הרב מהולנד לישראל?

עו"ד שרון נהרי אומר ל'בחדרי חרדים', כי עד לרגע זה אין שום צו הסגרה נגד הרב ברלנד אצל הרשויות בהולנד.

העירעור על שיחרור הרב ודיון בבקשת מעצרו נקבע למחרתיים ביום רביעי. בנוסף, נקבע מועד דיון נוסף, כחלק מתהליך ההסגרה מהולנד למדינת ישראל, בעוד חודש וחצי - כ"ב-כ"ד חשוון. על פי בקשה מדינת ישראל, הדיון ייערך בהרכב מורחב של שלושה שופטים, בניגוד לדיון הקודם שנערך בנוכחות שופט אחד. בנוכחות דיון זה, ככל הנראה ישראל תגיש צו הסגרה.

כזכור, לפני שבועיים וחצי הרב עזב את דרום אפריקה והגיע להולנד, שם נעצר בשדה התעופה סחיפול. משם הועבר הרב לבית המעצר בבית המשפט באמסטרדם. למחרת, השופט החליט כי אין מסוכנות של הימלטות, כך שהרב שוחרר בערבות והפקדת הדרכון, תחת איסור יציאה מגבולות המדינה, אך בתוכה הוא יכול לנוע בחופשיות.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' לפני החג, מקורבי הרב נערכו מראש והכינו לראש השנה מקום הארחה לכ-200 חסידים ובני משפחותיהם, הוקם גם אוהל גדול ולשירותי החסידים הועמד שירות קייטרינג. הרב יצא לכלל התפילות והסעודות, מלבד בתפילת מנחה בשבת - בה לא חש בטוב ונותר ספון בחדרו.

עורכי הדין של הרב, שרון נהרי ולואי דה לאון, כבר עושים את דרכם להולנד, על מנת להכין את תשובת הרב ליום רביעי.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

"מלחמה של ממשלת ישראל ברב"
בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר מקורבו של הרב, ירון ימין, המלווה את הרב בשנתיים האחרונות - מאז עזב את ישראל, כי כעת ניצבות בפניהם 2 מטרות. שהרב לא יעצר בתחומי הולנד ויוכל לנוע בחופשיות. שנית, מלחמה על מנת שהרב לא יוסגר לישראל כלל. "אנו לא רואים שום סיבה למעצר, ומשוכנעים שקרוב לוודאי שהרב לא יוסגר".

ימין אומר שהוא אינו יושב בחיבוק ידים, ויעשה הכל על מנת להוציא את הרב. "מדובר במלחמה בלתי פוסקת של מדינת ישראל וגורמים נוספים ברב". ממשלת הולנד באמצעות בית המשפט באמסטרדם החליטה שאין מספיק ראיות על מנת לעצור את הרב במעמדו וגילו, "אנחנו בתדהמה איך עדיין לא פוסקים הנסיונות להצר את חופשיות הרב, במאמץ לעצור אותו בהולנד ולישראל".

הרב אליעזר ברלנד, אינו בקו הבריאות המלא. אחד ממשמשיו נמצא לידו 24/7 לפקח עליו, ובנוסף ישנו רופא פרטי מקומי המטפל ברב.

"מדובר ברדיפה בלתי פוסקת, נגד הטבע, נגד חוקי המשפט, באופן שיטתי, רוצים לגרום לו לנזקים. איך אפשר לבוא ולומר שישראל זו מדינה של צדק? איפה הפרופורציות ברמה האנושית? לא יעלה על הדעת.

"הרב ישב אתמול עם העו"ד המקומי לואי דה לאון שהופתע לשמוע את הבקשה. הרב עצמו התבטא שהמהלכים נגדו, הם מתייחסים אליו ברדיפה, ממניעים אחרים לגמרי. איך מדינת ישראל רוצה שאדם יבוא למדינה, לאחר התנכלות ורדיפה שכזו?

"לו יצוייר אם הרב היה רוצה להיענות לבקשת ההסגרה, והיה היה בא בעצמו. איך אפשר לסמוך על המדינה שינהגו בו בצדק, ולא יעשו לו משפט דרייפוס. הם מערערים על החלטת השופט ההולנדי ששיחרר את הרב, אי אפשר לעצור אדם בגילו ובמעמדו, יש לחץ אדיר מצד מדינת ישראל לעצור את הרב. לא ברור למה. יש אנשים פרטיים הפועלים נגד הרב, מאז עזב את ישראל.

"הרב הקים ישיבה לתפארת, החזיר עשרות אלפים בתשובה, הושיע אנשים בברכות בעיצות וכו במשך למעלה מ-50 שנה. אותם אנשים שהחזיקו ברב, כלאו ועינו אותו במשך שנים, הפסידו את הירושה שלהם ואת מעמדם. מאז עזב הרב את ישראל מתנהלת דריפה בלתי פוסקת בכל הדרכים ובכל האמצעים. החכם עינו בראשו, ויראה מתי הדברים קרו, איך בוצעו, מתי ולמה", הוא מסכם.
ירון ימין סגר ישראל רדיפה ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד