י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בני ברק: זייברט נגד דוכני ארבעת המינים

מדיניות חדשה בעיר • גבאי צדקה פונו בערב ראש השנה: "מי האמין שהעירייה תפנה שלוחי מצוה שמתרימים לעניי העיר?"

מפנים דוכני צדקה בערב החג. צילום: באדיבות המצלם
מפנים דוכני צדקה בערב החג. צילום: באדיבות המצלם

לראשונה בבני ברק: העירייה לא תאפשר השנה לסוחרי ארבעת המינים להציב דוכנים למכירה בימים שקודם הח ברחוב רבי עקיבא בעיר, זאת לאור המדיניות החדשה של ראש העיר חנוך זייברט בנושא זה.

כידוע לכל מי שעבר בבני ברק בתקופת חגי תשרי, מידי שנה הפך הרחוב ל'מיני שוק' המשמש את תושבי העיר והסביבה, כשדוכנים הוקמו בכל פינה. אך השנה החליטו בעיריית בני ברק לשים סוף לתופעה, והם מתכוונים לחלק דו"חות למציבי הדוכנים.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בערב ראש השנה פינו פקחי העירייה את גבאי הצדקה של הקופות שאספו לרגל יום הדין ברחוב רבי עקיבא בעיר, דבר שגרר תגובות קשות בקרב מנהלי קופות הצדקה. "מי היה מאמין שבעיר התורה כמו בני ברק העירייה תפנה שלוחי מצוה אשר מתרימים עבור עניי העיר?" אמר בכאב אחד העסקנים בעיר, והוסיף "אצל יעקב אשר ואחרים דבר כזה לא קרה".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בישיבת היערכות לחגים בראשותו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר, הוחלט שמכירת ארבעת המינים ברחוב רבי עקיבא, רחובה הראשי של העיר, תותר רק בחנויות. לעומת זאת, במדרכות לא תתאפשר מכירת ארבעת המינים, שכן, כל מי שזוכר את המצב ששרר ברחוב בעבר, ראה את המדרכות עמוסות בהמון סחורה מכל הסוגים, כולל, כמובן, ארבעת המינים, שמנעו מעבר הולכי-רגל במדרכות, ואילו רבים נאלצו לרדת מהמדרכה ואף להסתכן בירידה לכביש.

"בד בבד, קבעה העירייה שישה מתחמים למכירת ארבעת המינים באזורים שונים של העיר, וזאת בנוסף למכירות באולמות רבים ממוזגי-אוויר, כך שלא יחסרו מקומות למכירת ארבעת המינים בארץ.

"אשר לדוכני התרמה בערב ראש השנה – הפינוי היה בצומת רחוב רבי עקיבא-הרב שך, בסמוך לבית-כנסת איצקוביץ, שכן הגיעו תלונות רבות על עומס גדול במקום, פונה המתרים במקום ולחפש מקום אחר שאין בו הפרעה לרבים".
עירייה פקחים דוכן מכירה סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד