כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בניגוד לחוק

מרבית האסירים והעצורים נאזקים בבתי החולים

94% מהאסירים והעצורים שמתאשפזים בבתי חולים נאזקים בניגוד לחוק. הנתונים הללו הועברו לשר הבריאות שהנחה לצמצם את התופעה • לפי הנתונים יותר מ-30% מהם נאזקו בהצלבה • מדובר ב-58% אסירים והעצירים מרקע פלילי והשאר מרקע ביטחוני

מרבית האסירים והעצורים נאזקים בבתי החולים
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

94% מהאסירים והעצירים הביטחוניים והפליליים מטופלים בבתי החולים כשהם אזוקים, גם בניתוחים. כך עולה מנתונים שהוצגו על ידי רופאים מהלשכה האתית של ההסתדרות הרפואית לשר הבריאות משה ארבל ולמנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, בדיון שנערך בלשכת השר. ארבל הנחה לפעול לצמצום התופעה. 

בדיון השתתפו מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, ראש חטיבת הרפואה ד"ר הגר מזרחי, סמנכ"ל בית החולים שערי צדק פרופ' דן טרנר וגורמי מקצוע נוספים. השר שמע על היקפה של התופעה ונחשף להיעדר הניטור והתיעוד שלה בחלק מהמוסדות הרפואיים.

לפי הנתונים בין חודש נובמבר 2021 לאפריל 2022 שיעור איזוק האסירים והעצירים בבתי החולים נאמד בכ-94%, מתוכם יותר מ-30% נאזקו בהצלבה. נתון נוסף העלה כי 58% מהאסירים והעצירים היו מרקע פלילי והשאר מרקע ביטחוני.

ארבל הביע בדיון את מחויבותו להביא לצמצום מרבי של התופעה, שאותה הוא מלווה מזה כמה שנים. הוא הנחה לבחון במהירות צעדים שיישמרו על ערך ביטחון החברה, בד בבד עם טיפול בכבוד וביעילות בכל באי בתי החולים. לדבריו, "כמי שעוקב מקרוב אחר תופעת איזוק האסירים בבתי החולים אני בטוח שניתן לצמצם את היקפה מבלי לפגוע בביטחון".

אזיקים אזיקים ברגליים אסירים עצירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד