כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יש אישור, אך הוא מתעלם

מה מחפש יועצו הבכיר של פוטין בישראל

בעוד בישראל מאשרים כי יועצו הקרוב של פוטין שעמד בתפקידים בכירים שנים רבות הנפיק אזרחות ישראלית, הוא עצמו מתחמק, למרות שתועד על ידי אזרחים כשהוא מקבל אזרחות בלשכת האוכלוסין בנוף הגליל

מה מחפש יועצו הבכיר של פוטין בישראל
אנטולי צ'ובאייס בלשכת האוכלוסין צילום: מתוך שידורי כאן 11

באחד מלשכות רשות האוכלוסין וההגירה תועד אנטולי צ'ובאייס, דמות מוכרת בעולם הכלכלה שהיה בכיר בממשלתם של נשיאי רוסיה בוריס ילצין וולדימיר פוטין. לפי הפרסום ב'כאן' מסתבר שהוא קיבל בימים האחרונים אזרחות ישראלית.

לפי הדיווח, צ'ובאייס, יהודי שעמד בקשר עם דמויות בכירות ישראליות בעשורים האחרונים, עזב את רוסיה עם תחילת המלחמה באוקראינה. לאחר ששימש סגן ראש ממשלת רוסיה ושר האוצר הרוסי במשך שנים ארוכות.

על פי דיווחים באתרים רוסיים, הוא נראה בלשכת האוכלוסין בנוף הגליל, שם הגיש מסמכים כדי לקבל דרכון ישראלי. צ'ובאייס הוא כנראה הדמות הציבורית הבכירה בהיסטוריה של רוסיה המודרנית המבקשת ומקבלת אזרחות ישראלית. גורם ישראלי אישר לשאלת 'כאן חדשות' כי הבכיר הרוסי אכן קיבל אזרחות ישראלית.

צ'ובאייס עצמו מסר לסוכנות הידיעות 'טאס' הרוסית כי "הטענה לפיה ביקשתי להחליף מסמכים הנוגעים לשהות בישראל אינה נכונה. גם הטענה לפיה יש לי רכוש בישראל אינה נכונה". תגובתו מתעלמת מהעובדה שקיבל אזרחות ישראלית.

רוסיה ולדימיר פוטין אזרחות ישראלית רשות האוכלוסין וההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד