י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

למה כדאי לעשות דרכון אירופי?

מאות אלפי אזרחים ישראלים כבר מימשו את זכאותם לאזרחות אירופאית, למרות הליך בירוקרטי מסועף ולמרות העלויות הכרוכות בכך, וזאת בשל מגוון יתרונות שמספק דרכון כזה

למה כדאי לעשות דרכון אירופי?
דרכון אירופאי צילום: PIXABAY

מה ההבדל בין דרכון אירופי לאזרחות אירופאית?

חשוב לדעת כי דרכון אירופי הוא למעשה נגזרת של אזרחות אירופאית, והיא זו שטומנת בחובה את היתרונות הרבים. למעשה, בעלי אזרחות ישראלית אשר מעוניינים בדרכון אירופי, נדרשים לפני כן להוכיח קשר משפחתי וזיקה לאחת ממדינות האיחוד האירופי, לבסס את בקשתם לאזרחות על קשר זה בהתאם לתנאים שקבעה כל מדינה באיחוד לצורך הוכחה ומימוש זכאות, ורק עם קבלת האזרחות האמורה ממדינת המוצא, להוציא דרכון אירופי-מקומי, בדומה להליך הוצאת דרכון בישראל. הדכון עצמו, בין אם דרכון גרמני ובין אם דרכון רומני, פולני או אחר, מעניק מגוון רב של יתרונות והטבות, הרבה מעבר למדינת המוצא והאזרחות.

בין היתרונות המובילים בדרכון אירופי:

  • ניידות חופשית- דרכון אירופי מספק לבעליו את הזכות להיכנס בכל עת לכל אחת ממדינות האיחוד ולעבור בניהן, ללא צורך באשרת כניסה או כל היתר אחר.
  • פטור מויזה לארה"ב- אזרחי האיחוד האירופי זכאים להיכנס לארה"ב ללא צורך בהנפקת ויזה (אשרת כניסה) אשר נדרשת מישראלים. הטבה זו חוסכת בזמן ובעלויות.
  • מגורים- בעלי הדרכון האירופי זכאים להתגורר דרך קבע או באופן ארעי בכל אחת ממדינות האיחוד, לשכור דירות ונדל"ן, לרכוש נכסי נדל"ן, ללא כל מגבלה ותחת מיסוי מקומי מקל.
  • תעסוקה ומסחר- בעלי אזרחות אירופאית רשאים להיות מועסקים כחוק, לעבוד, לסחור ולהקים עסקים בכל אחת ממדינות האיחוד.
  • השכלה גבוהה- כל אזרח בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי זכאי להשכלה גבוהה בטובי מוסדות הלימוד והאקדמיה באירופה. לימודים בחלק ניכר מן המוסדות האקדמיים באיחוד האירופי ניתנים למחזיקי דרכון אירופי ללא עלות, ובמוסדות אחרים בעלות נמוכה ותחת סבסוד משמעותי.
  • ביטחון אישי- ישראלים החיים בישראל וחווים אירועים בטחוניים שונים, כמו גם חשיפה לאירועים שונים בעולם, מכירים בכוח ובביטחון הטמונים בשיום למדינה ובאזרחות, והחתירה למימוש דרכון גרמני, דרכון פורטוגלי או כל זיקה אחרת, נובעת בין היתר מן הרצון ברשת ביטחון נוספת של מעצמה אירופית מובילה בעולם.
  • אזרחות שניה- הנפקת אזרחות אירופית ודרכון זר אינה כרוכה בכל וויתור, ואינה באה על חשבון האזרחות הישראלית, אלא בנוסף לה.

הזכות לדרכון אירופי נולדה כהכרה של מדינות רבות באירופה בפשעי מלחמת העולם השניה ותוצאותיהן, וההבנה כי אזרחים רבים נאלצו להימלט, גורשו וויתרו על אזרחותם שלא מרצונם בשל הנסיבות. אותן מדינות עוסקות בתיקון העיוות ההיסטורי ומנגישות את האפשרות להשבת הזכויות לאזרחות לא רק לאותם אזרחי עבר, כי אם גם לצאצאיהם, גם אם אלו לא חיו ואף לא דרכו מעולם במדינת היעד המזכה. מימוש ההליך דורש חובת הוכחה והליך בירוקטי מסועף, בו כדאי להסתייע בגורמים מקצועיים.

דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד