כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דגים רבים מתו

חשד: ההרעלה בכינרת הייתה מכוונת | אלה תוצאות הבדיקה

חשד כי ההרעלה בכנרת שגרמה למותם של דגים רבים הייתה מכוונת. תוצאות המעבדה גילו ריכוזים גבוהים של חומרי הדברה אסורים במים. האירוע כרגע מסתמן כפלילי

חשד: ההרעלה בכינרת הייתה מכוונת | אלה תוצאות הבדיקה
דגים מתים בנחל צלמון צילום: אלדד איתן, רשות הטבע והגנים

אחרי החשד להרעלה בכנרת, הודיעה היום (רביעי) רשות המים כי תוצאות המעבדה שהתקבלו מצביעות על הימצאותם של חומרי הדברה אסורים, מסוג אינדוסולפן, בריכוזים חריגים בדגים ובמים שנדגמו בשפך נחל צלמון לכנרת. האירוע מסתמן כפלילי, כך דיווח רובי המרשלג ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח רשות המים, יחד עם גופים אזוריים, ביצעה אמש פעולות מיידיות לאיסוף של אלפי דגים מתים, כתוצאה מאירוע ההרעלה ונערכו פעולות לאבטחת אספקת מי השתייה. לאור חומרת הזיהום, רשות המים תגיש תלונה למשטרה במטרה לאתר ולהעמיד את אותם עבריינים לדין.

כזכור כפי שדיווחנו, בעקבות דיווח שהתקבל ברשות המים מאנשי המעבדה לחקר הכנרת, על תמותה חריגה של דגים, עלה חשש להרעלת דגים באזור שפך הצלמון בכנרת. מסיור שערכו אנשי המקצוע של רשות המים ומשרד החקלאות במקום, נצפו מספר דגיגים מתים.

רשות המים הורתה על לקיחת דגימות מים ודגים לאבחון סיבת התמותה. במקביל, התקיימה הערכת מצב משותפת עם חברת מקורות ומשרד הבריאות, ובה נשלל חשש לפגיעה באספקת מי שתייה. משרד החקלאות מדגיש כי ניתן להמשיך ולצרוך דגים, אך יש להקפיד ולרכוש במקומות מוסדרים, המאושרים על ידי משרדי הבריאות והחקלאות.

משרד החקלאות משרד הבריאות כנרת הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד