ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מקלב במכתב חריף: "המשטרה נכשלה בהר הזיתים"

"מדובר בפורעים רעולי פנים שמבצעים את מעשיהם לאור יום, כאשר המשטרה יודעת על המעשים ואינה מתמודדת עמם"

צלם: דוד זר
צלם: דוד זר

בעקבות הוונדליזם המזעזע והפוגרום הקשה שבוצע על ידי צעירים פלסטינים רעולי פנים שניתצו בשבת האחרונה באכזריות ובברוטליות עשרות מצבות בהר הזיתים, קורא סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לכנס דיון פגרה דחוף בוועדת הפנים של הכנסת בנושא, על מנת למצוא פתרון נחרץ והולם לוונדליזם הנמשך בהר הזיתים.

במכתב ששיגר מקלב ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, הוא מציין כי "מערך ההגנה בהר הזיתים בו הושקעו מיליוני שקלים, כולל ההחלטה להקים תחנת משטרה מיוחדת למזרח ירושלים – מרחב קדם ורישות הר הזיתים כולו במצלמות אבטחה – התגלה כלא יותר מ'נמר של נייר', לאחר שקבוצת פורעים קטנה, רעולת פנים, השחיתה את המצלמות והרסו כל שעלה על רוחם הזדונית וחסרת המעצורים".

למקום אמנם הוזנקו כוחות מג"ב, אך לדברי ח"כ הרב אורי מקלב הם גילו אוזלת יד חמורה ולמרות נוכחותם במקום לא התערבו כלל בנעשה ולא הפסיקו את מסע הפרעות הנורא. "התחושה הקשה שאופפת אותנו לנוכח ריבוי ההתפרעויות הללו שחוזרות ונשנות על עצמן בצורה רוטינית בהר הזיתים, היא כי הוונדליזם הזה הפך לחלק בלתי נפרד מהפרות הסדר המתרחשות בארצנו", כותב מקלב ומציין כי "אלמלי אירוע כזה היה מתרחש באחת ממדינות אירופה, הרי שהדבר לא היה עובר בלי תגובה נחרצת מכל הנוגעים בדבר מהאחראי הזוטר ועד לראש הממשלה".

"לנוכח חרפה מבישה זו והביזיון החמור בכבוד המתים שוכני עפר, החוזר על עצמו פעם אחר פעם, אבקשך לכנס בדחיפות את ועדת הפנים, על אף פגרת הכנסת, על מנת לדון בנושא רב חשיבות זה, כשאדיו עדין חמים והמאורע ופרטיו צורבים עדין את הזיכרון במכות אש", מסכם מקלב את מכתבו.

במקביל שיגר מקלב מכתב גם לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, בו דרש ממנו למצוא פתרונות אופרטיביים לשמירה על הר הזיתים וביטחון המתפללים. "למרות אינספור הבטחות מצד כלל גורמי המשטרה ושלך, שוב נכשלת המשטרה בניסיון להשליט סדר בהר הזיתים ואוזלת היד הזו נמשכת באין מפריע. לא מדובר במחילות או במנהרות נסתרות שאין יודעים עליהם, אלא בפורעים רעולי פנים שמבצעים את מעשיהם לאור יום, כאשר המשטרה יודעת על המעשים ואינה מתמודדת עמם. נוצר מצב אבסורדי שלמרות כל מה שנעשה אנו נמצאים באותו מצב שהיה קיים עוד לפני שנים על הר הזיתים".
הר הזיתים מכתב מקלב משטרה כישלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד