כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תמונת מצב

שיחות הרפורמה: לקראת הסכמה חלקית או פיצוץ

לאחר שבועות ארוכים של דיונים חלחלה ההבנה בין הצדדים כי לא תהיה עסקה כוללת על כל סעיפי הרפורמה המשפטית. עם זאת הצדדים כן הגיעו להבנות על מספר נושאים

שיחות הרפורמה: לקראת הסכמה חלקית או פיצוץ
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

שיחות הרפורמה: לאחר שבועות של דיונים ארוכים, לצדדים ברור כי לא תהיה עסקה כוללת על כל סעיפי הרפורמה המשפטית. ההערכה היא כי או שתהיה עסקה חלקית או פיצוץ בין הצדדים.

עם זאת, בשני נושאים כן נרשמה הסכמה בין הצדדים - בנושא עילת הסבירות ובמעמד היועצים המשפטיים. שני הנושאים הללו מצטרפים להסכמות שכבר הושגו ביחס לשאלת חוקי היסוד, וגם בשאלת הביקורת השיפוטית על חקיקה - שני נושאים שרשם גם בהם התקדמות בשיחות. 

צריך לציין כי האופוזיציה כבר הודיעה שאם לא יהיו הסכמות על כל הנושאים לא תהיה הסכמה על כלום. לפי שעה אין הסכמות על הוועדה לבחירת שופטים שהוא המרכיב המשמעותי ברפורמה.

מהמחנה הממלכתי נמסר: "אנחנו מחויבים לשמור על ישראל יציבה ודמוקרטית ולא נתפשר על אי-פוליטיזציה של מערכת המשפט. לצערנו אין התקדמות ולא יהיו שום הסכמות עד שתיסגר סוגיית הוועדה לבחירת שופטים".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן אמר אמש בריאיון רשת ב': "אני פסימי לגבי אפשרות הגעה להסכמות, ולכן הרפורמה תקודם בחלקים, לפי החלטת ראשי הקואליציה".

כזכור, אמש התחדשות הדיונים בחסות בית הנשיא ובמהלכה דנו הצדדים באפשרויות להגיע להסכמות סביב חקיקת הרפורמה המשפטית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הצטרף בשלב מסוים לשיחות. הנשיא פנה לצדדים ואמר: "מבקש להמעיט עם ההצהרות שפוגעות השיח ולתת להידברות צ'אנס".

בנוסף, במהלך יום ההידברות, צוותי הקואליציה והאופוזיציה קיבלו כל אחד בנפרד הרצאה קצרה מהסופר מיכה גודמן על הסכמות רחבות, מחלוקות וקצוות.

 

בית הנשיא הרפורמה המשפטית ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד