ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

46%: עד סוף העשור לא תהיה תחבורה ציבורית יעילה

תושבי השרון הביעו את הנכונות הגדולה ביותר לוותר על הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית יעילה. מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להפסיק להתעלם מהציבור הישראלי, ולקדם את התחבורה הציבורית בישראל"

46%: עד סוף העשור לא תהיה תחבורה ציבורית יעילה
אלי קובין

לציבור הישראלי נמאס ממצב התחבורה הציבורית בישראל, כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" לרגל יום התחבורה הציבורית הבין לאומי, שחל ב- 20 בספטמבר.

מהסקר עולה תמונה ברורה כי רוב הציבור הישראלי משתמש ברכב הפרטי שלו להגיע למקום העבודה או הלימודים כי התחבורה הציבורית פשוט לא נוחה. במקביל רוב גדול של הציבור טוען כי אם הייתה לו תחבורה ציבורית סדירה ונוחה, הוא היה משאיר בבית את הרכב הפרטי ועושה שימוש בתחבורה הציבורית. הציבור תופס את הנסיעה באוטובוס כבטוחה יותר מאשר ברכב הפרטי וכל אדם חמישי בטוח שעד 2020 התחבורה הציבורית בישראל לא תהיה יעילה.

על פי הסקר, 74% מהנשאלים טענו כי ישתמשו בתחבורה ציבורית במקום הרכב הפרטי, לו התחבורה הציבורית תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מהבית לקרבת מקום העבודה או הלימודים. מדובר בעליה חדה גם ביחס לתוצאות סקר דומה שנערך בשנה שעברה בו 60% ענו בחיוב לשאלה זו, ובעיקר לעומת נתוני הסקר בחמש השנים האחרונות - 51% בשנת 2010.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להפסיק להתעלם מהציבור הישראלי. נתוני הסקר חד משמעיים, ולכן משרד התחבורה צריך לקדם את השימוש תחבורה הציבורית כדי לצמצם את פקקי התנועה, זיהום האוויר, בעיות החניה ובתוך כך גם את תאונות הדרכים. זו צריכה להיות משימה לאומית שתצמצם את הפער של ישראל בנושא התחבורה הציבורית לעומת המדינות המפותחות בעולם".

• 83% מתושבי השרון טוענים כי הם יוותרו על הרכב הפרטי אם התחבורה הציבורית תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מהבית לקרבת מקום העבודה או הלימודים.
• 80% מתושבי ירושלים טוענים כי הם יוותרו על הרכב הפרטי אם התחבורה הציבורית תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מהבית לקרבת מקום העבודה או הלימודים.
• 75% מתושבי המרכז טוענים כי הם יוותרו על הרכב הפרטי אם התחבורה הציבורית תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מהבית לקרבת מקום העבודה או הלימודים.
• 74% מתושבי הדרום טוענים כי הם יוותרו על הרכב הפרטי אם התחבורה הציבורית תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מהבית לקרבת מקום העבודה או הלימודים.
• 63% מתושבי הצפון טוענים כי הם יוותרו על הרכב הפרטי אם התחבורה הציבורית תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מהבית לקרבת מקום העבודה או הלימודים.

האם התחבורה הציבורית תהיה יעילה עד שנת 2020? הציבורי הישראלי נחלק בדעותיו בנושא. 46% מהציבור לא חושבים כי עד שנת 2020 התחבורה הציבורית תהיה יעילה (21% בטוחים שלא ו-25% חושבים שלא). מנגד רק 8% בטוחים שכן ואילו 38% חושבים שזה אפשרי.

עוד עולה מהסקר כי 38% טענו כי להם מהבית תחבורה ציבורית זמינה ונוחה אל העבודה או הלימודים. 57% דיווחו שכן קיימת תחבורה ציבורית זמניה ונוחה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים.

כשנשאלו מהן הסיבות לכך שלא משתמשים בתחבורה הציבורית וזאת למרות שיש להם תחבורה ציבורית זמינה, טעו רוב הנשאלים (57%) כי התחבורה הציבורית פשוט לא נוחה להם או שיותר נוח להשתמש ברכב הפרטי.

60% מהציבור חושב שנסיעה באוטובוס בטוחה יותר מאשר נסיעה ברכב פרטי, ורק 22% טוענים כי הרכב הפרטי בטוח יותר מנסיעה באוטובוס.
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד