כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זכה למחיאות כפיים סוערות

ראש עיריית ניו יורק לצד הישיבות: "החינוך החרדי בולט לטובה"

ראש עיריית ניו יורק תקף את אלו שעושים דה-לגיטימציה לישיבות בניו יורק. "במקום להתמקד כיצד אנו משכפלים את ההצלחה שלהם, אנשים תוקפים את הישיבות המספקות חינוך איכותי". ראש הישיבה ציין: "אני ראש עיר שמאמין בהשם"

ראש העיר עם עסקנים חרדים
ראש העיר עם עסקנים חרדים צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, השתתף השבוע באירוע מיוחד של TeachNYS האיגוד האורתודוקסי שמטרתו לקדם מימון ממשלתי ומתן משאבים לבתי ספר שאינם ציבוריים, על רקע הניסיונות להתערב בתכניות הלימודים בישיבות ובבתי הספר החרדיים בעיר, והשמיע דברים נוקבים שעוררו הדים רבים בכלי התקשורת בניו יורק.

בראשית דבריו ציין כי היה חשוב לו להגיע ולנאום בפני המשתתפים וכששמע שהאירוע מתקיים ביטל כל תכנית אחרת. "באתי לומר לכם שאתם לא כאן בשבילי, אלא אני כאן בשבילכם, כדי לשרת אתכם כראש העיר. אנחנו מבינים את חשיבות המשימה שלכם – שהיא בעצם המשימה שלנו", הצהיר אדמס וזכה למחיאות כפיים סוערות.

ראש העיר הדגיש כי החינוך החרדי בולט לטובה באופן משמעותי על פני זה הציבורי. "אנחנו מסתכלים על המדינה שלנו, צופים באנטישמיות גואה ועולה, באלימות גוברת בקרב צעירים. במקום להתמקד כיצד אנו משכפלים את ההצלחה שלכם ושיפור חינוך ילדינו, אנשים תוקפים את הישיבות שלנו המספקות חינוך איכותי שמחזק את ילדינו".

"בתי הספר הללו והישיבות האלה, הופכים את סימן השאלה הגדול שמרחף מעל ילדינו לסימן קריאה שמעיד: הילדים שלנו טובים. אנחנו צריכים לשכפל את מה שאתם עושים. אנשים שואלים מה קורה בישיבות ואיך מאפשרים את תכנית הלימודים שלהן, כשבאותו זמן חלק ניכר מהילדים לא נחשפים בכלל למקורות שלהם בבתי הספר הציבוריים. אנחנו לא צריכים לשאול מה עושים רע בישיבות, אלא לנסות ולהבין מה כל כך טוב בישיבות ולהביא אותו למערכת החינוך הציבורית", הוסיף.

"הבה לרגע נתעלה מעל התרבויות האתניות והפילוסופיות הדתיות ונרומם את אלה שמובילים חינוך מעולה מתוך האמונות הדתיות שמובילות אליו, שמגדירות בסופו של דבר את מי שאנחנו. צריך לכבד את האמונה הזו – כשאנשים אומרים אנחנו בוטחים בבורא העולם, שהם אומרים ברוך השם, שהם מנשקים את המזוזה כדי לבטא את השמירה האלוקית, שהם קמים בכל בוקר כדי להתפלל. האמונה היא מי שאנחנו, הדת היא מי שאנחנו. צריך לאפשר לכל מי שרוצה לחנך באופן דתי ועושה זאת באופן מעולה להמשיך בפעילותו. אני ראש עיר שמאמין בהשם. תודה לכם על כל מה שאתם עושים ותמשיכו בכך", סיכם.

כזכור, בסוף השנה שעברה מועצת החינוך בניו יורק העבירה תקנות חדשות בנוגע לתכנית הלימודים בבתי ספר פרטיים שמנסות להתערב בתכניות הלימודים בישיבות וגורמות להפרת זכויות של יהודים אורתודוכסים באופן הפוגע גם בחוק החינוך הממלכתי במדינה.

ראש עיריית ניו יורק ישיבות אריק אדאמס חינוך חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד