ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הנתונים שהוסתרו

חגגו מוקדם מדי: מאפיית אנג'ל תפסיד מהחרם החרדי

למרות שאמש מיהרו לחגוג בתקשורת החילונית את כישלון החרם החרדי על מאפיית אנג'ל, שבכיר שלה הפגין מול ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, גורמים שונים מצננים את ההתלהבות וטוענים כי ההפסדים בדרך | הפרטים

חגגו מוקדם מדי: מאפיית אנג'ל תפסיד מהחרם החרדי
החרם החרדי על אנג'ל צילום: Flash90

יממה אחרי הבליץ של אנג'ל בתקשורת החילונית על כך שהחרם החרדי נכשל והחברה אף הכניסה יותר כסף בשבועיים שחלפו מאז החל החרם, גורמים שונים מצננים את ההתלהבות של החברה וטוענים כי היא מיהרה לחגוג.

אחת הטענות המרכזיות היא שהנתונים שהציג אמש (שלישי) העיתונאי גיא לרר בתוכניתו מתבססים על נתוני חברת סטורנקסט ולדעת מומחים החברה מתקשה לדגום את החנויות במגזר החרדי. "נראה שהצינור יצרו בעיה ל'סטורנקסט' - למעשה חשפו שאין להם דיגום טוב של חנויות במגזר חרדי", כתב איש התקשורת מני גירא שוורץ.

נתון נוסף ומעניין לא פחות מראה כי מניית החברה, שנסחרת בבורסה, מציגה ירידה משמעותית בחודש האחרון של 5% ואמש אף הציגה מגמה שלילית ניכרת.

בתוך כך, יהודי חרדי שעוסק בכלכלה הסביר לנו כי הנתונים על עליה במכירות שהתפרסמו בתקשורת נלקחו מחברות האשראי. הוא הציג לנו את הנתונים הבאים: חלק גדול מהחרם הוא ביטול התקשרות של ישיבות ומוסדות שהתשלום שלהם לא מופיע במערכת הסליקה של חברות האשראי; אחוז ניכר מהציבור החרדי אינו משלם במכולת מידי יום ביומו, אלא אחת לחודש. כך שלא ניתן למדוד את הקניה של הציבור הזה.

לטענתו נכון שיש גידול בקניה באזורים חילונים, אך עדיין מוקדם ולא נכון לקבוע שהחרם הצרכני החרדי אינו יעיל.

כזכור, נתונים שפרסם אמש (שלישי) העיתונאי גיא לרר, שלטענתו נבדקו באופן אובייקטיבי, הוא חשף כי בשבוע לפני החרם מכירות המאפייה עמדו על 8.6 מיליון ש"ח, בעוד בשבוע שלאחר תחילת החרם הציגה החברה עלייה במכירות עם 8.9 מיליון ש"ח. 

בתקשורת הכללית מיהרו לחגוג ומסגרו את הנתונים כתבוסה של הציבור החרדי שהחרם הצרכני בו החל בעקבות ההפגנה של יו"ר הדירקטוריון של אנג'ל עמר בר לב מול ביתו של ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין לא נשא פרי. אחד ההסברים לכך לטענת כלי התקשורת הוא שהציבור החילוני החל באופן יזום לרכוש יותר ממוצרי אנג'ל על מנת לחזק את המאפייה שנקטה באופן ברור בקו אנטי-חרדי.

באתר החדשות ynet הגדילו לעשות וכתבו כי "החרדים לא לקחו בחשבון שבמציאות הקיטוב הנוכחית אם אנג'ל יתנצל בפניהם הוא יפסיד את שאר הקהל החילוני שנעמד כעת לצידו, ובניגוד להם, רוכש בעיקר לחמים יקרים. סביר שהסכסוך יסתיים לבסוף, ולא בהתנצלות של אנג'ל. והמסר הוא בעיקר למגזר העסקי שאולי סוף-סוף ילמד שאפשר לא להתכופף לגחמות החרדים ולהמשיך הלאה".

מנגד, רבים מבני הציבור החרדי טוענים הערב כי מדובר בקמפיין מתוזמר של החברה, שמעוניינת בכל מחיר להוציא את הרוח ממפרשי החרם ולקפל את הציבור החרדי.

כזכור, חבר הכנסת לשעבר עמר בר לב שמונה רק לאחרונה ליו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל, השתתף בשבוע שעבר בהפגנת "השוויון בנטל" מול ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין בבני ברק. הצעד גרר זעם רב בקרב רבים וברשת צברה תאוצה יוזמה להחרים את המאפייה וכרוזים בעיר בני ברק קראו לתושבים שלא לרכוש את מוצריה.

 

 

מאפיית אנג'ל חרם צרכני חרם הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד